Bilen har været til syn.. Forureningsniveau vs utæt udstødning

Hey hey..

Bilen har lige været til syn i dag.. Og der var lidt af hvert der skulle laves..

Den jeg umiddelbart er mest nervøs for er at forureningsniveauet er for højt.. Hende der synede den sagde, at det formentligt skyldtes at udstødningen var utæt..

Jeg kan ikke helt selv lure fornuften i dette, da jeg umiddelbart ville mene at niveauerne burde være lavere, når noget af udstødningen kan slippe ud tidligere i systemet..

Nogen der kan be- eller afkræfte dette, og evt give en lille forklaring..

På forhånd tak..
Mark Herskind

Mvh

Mark Herskind

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal ikke kloge specifikt, men synes det lyder underligt. Den køber jeg ikke umiddelbart! :-)
Men det betyder jo ikke noget særligt. Du bliver nødt til at tætne din udstødning og så kigge på forureningsniveauet.
Er det en indsprøjtningsbil er det ofte lambdasonden, men kan også skyldes et delvist tilstoppet luftfilter.
Er det med karburide, må du igang med en justering.
Held og lykke med projektet!
Fik lige synet min Mondeo tirsdag dog med påtale af et manglende nummerpladelys!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svaret..

Det er mere fordi jeg forsøger at få et overblik over hvor meget det cirka vil løbe op i at få den gennem synet.. Den er ved at have kørt snart 350000 og viser tegn på at den synes det er langt.. Så jeg overvejer lidt om jeg skal lade den aflive og finde noget andet...

Det er en Hyundai Accent 1.3 fra 97...

Mvh

Mark Herskind

Det kan nok ikke svare sig at kaste sig ud i for store investeringer i den, når man tænker på, hvor mange nyere fine biler man kan få til små penge.
Selv om man er glad for sin bil, er det undertiden klogt at trække en streg i sandet og sige tak for den tid, der er gået godt.
Prøv at søge på biler under f.eks. 20.000 kr. Der kommer myriader frem!
Glem alt om at købe noget med en såkaldt garanti til en for høj pris. find en privat, der er brændt inde med sin bil og se mand og bil an. Det er slet ikke alle, der er skumle svindlere, selv om de klart findes.
Find noget, der er til at reparere til rimelige penge.

Med venlig hilsen
ktm

 

det kan sagtens være den utætte udstødning, såfremt der suges falsk luft ind, inden den sidste lambdasonde. Derved måler den forkert og du får en fed / mager blandning..
du kan relativt billigt få lappet udstødningen hos en med en svejser (så kommer der et hul hurtigt efter, et andet sted - men du får den da synet)

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis