købe et stykke nabogrund

hej med jer
Vi overvejer at købe 100-150 kvm af nabogrunden. Vores hus er i sin tid udstykket herfra og vores naboer er belevet ældre og gider ikke deres meget store have. De foreslog at vi evt. kunne købe en stripe af deres baghave der støder op til vores grund.

Men hvordan gør man sådan noget ?

De vil ikke have noget særligt for jorden - men hvilke udgifter skal man regne med ? landmåler, tinglysning osv og vil et sådant stykke skulelhave sit eget matrikelnummer eller kan det optages under det eksisterende ?+

well - håber nogle kan give et fingerpeg

mvh jens
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget dyrt. Det sidste tilfælde jeg hørte om, som ligger 20 år tilbage i tiden, kostede ca. 25.000 kr.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ellers skal du bare "låne" det i 20 år. Så kan du vinde hævd på det, og så er det dit, ganske gratis!

Det er lige ved at ske for De Gamles gamle hus. Min far lånte ca 10 x 50 m af den tilstødende mark for at kunne opbevare fyringstræ på den.
Det var i '88 - '89-stykker. Og huset er blevet solgt 2 gange siden. Og den gård som lagde grund til, er også blevet solgt.
Gad vide hvordan det går...?

Ellers mener jeg at det ligger omkring de 25K som KTM skriver.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Vi købte et stykke af naboens have for et par år siden, vi gav 12000kr. til landmåler og så selvfølgelig noget til naboen for jorden.
Dit nye stykke jord skal ikke have sit eget matrikkelnummer da det jo bliver lagt til dit,
der kan være en del finurlige regler det er jo DK vi bor i.
Men alt det kan landmåleren hjælpe med. 

Mvh.ame

Hovsa, de 2 naboer, jeg refererede til længere oppe, byttede jord, og det var derfor faktisk 2 ændringer, så det er nok nærmere det Ame nævner.

Med venlig hilsen
ktm

 

hej

tak for jeres svar. Ame 12.000kr til en landmåler (godt nok en slat penge) men hvad med tinglysning, registrering og den slags ..........

mvh jens
Ja, det er en pæn timeløn de holder sig for at banke et par pæle i jorden, jeg hjalp endda selv til med at holde målestokken da han målte det op, tror det sammenlagt tog en time..
I mit næste liv vil jeg være landmåler eller advokat..

Jeg kan ikke huske hvad tinglysningen kostede eller om den var med i de 12000kr.,
men jeg mener ikke det koster så meget.

Mvh.ame
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis