Hjælp til valg af Wagner Malersprøjte.

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til valg af Wagner Malersprøjte.

Har hørt godt om Wagner 860E. Men også skræk historie http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/103802/afv/topic/

Jeg vil kunne male lidt af hvert med den Wagner jeg skal have.
Male vægge både ind og ude. Samt loft.
Make døre så de bliver blanke.
Skal kunne male på hårde plast dele (kåbe dele fra motorcykel)
Male en cykel.
Også skal den jo helst ikke lave det nummer som i tråden jeg linker til.

Hvilken af Wagner sprøjterne mener du vil kunne klare de opgaver?

Hvad bruger du selv eller har brugt?
Hvordan lavede du afdækning, til f.eks maling af radiator eller hvad du maler?
Slap du godt fra det du malede?

Mvh

Michal

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ingen som kan hjælpe ?
Der må da være nogle som har eller har prøvet en Wagner Malersprøjte. Og som gider fortælle lidt om deres oplevelse med den?

Mvh

Michal

Jo da, jeg har en Wagner paint crew og den sviner ikke, hvis man husker at følge et par små råd der er i manualen. Nemlig at overholde afstanden og holde dysen vinkelret på overfladen

Jeg vil ikke bruge de andre typer da de er med lufttryk, og der for er jeg også bange for at de vil svine en del

Paint crewen er airless, dvs. at der er en pumpe der trykker malingen ud, og den kan gå op til 190 bar.
Normalt skal malingen fortyndes 10-15%

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Dejligt og høre :-)
Jeg kan også godt li at man ikke bære på malingen samtidige med man maler. Altså ligesom bla. 860E
Den vil man godt kunne bruge i f.eks stuen på en radiator, uden og dække af eller hvad?

Og vil den kunne bruges til de opgaver jeg nævner?
Hvad har du selv malet med den?

Mvh

Michal

Sad lige og så denne video http://www.youtube.com/watch?v=Dl2-lzYlZP8&feature=PlayList&p=314315E9A896F671&playnext=1&playnext_from=PL&index=62
Og det ser ud til og tage noget tid med rengøring efter brug. Eller hvad er din erfaring med rengøring af den?

Snakkede med Wagner og de fortalte at man kan købe en brilliantpistol til 860E og så kommer man ikke ud for det problem som ham i linket her http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/103802/afv/topic/
Grunden til det skete for ham, er at han nok har brugt den pistol der følger med. Det er en til undendørs brug.

Og et par fordele som jeg kan se ved 860E. Er at den bla kan stå natten over med maling i. Og ellers er den meget nem mht rengøring. Samt hvis man har flere pistoler, så er det nemt og hurtig og skifte fra den ene farve og tilbage igen.

Mvh

Michal

Jeg brugte den til væg og lofter.
Jeg havde en plade med rundt, og holdt for der hvor der ikke måtte komme maling på (karme mm).

Rengøring er ikke så slemt, når man tænker på at det går 2-3 x hurtiger at male med sprøjten end med rulle.
Og det tager max 5 minutter mere at gøre den ren, sammelignet med rulle.

Ved fave skift skal der lige en gang vand gennem, og bakken rengøres og så er den klar.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Vil det sige, at man kan male indendørs med den, uden at stænke på alt muligt, når man ikke gider dække af?

Jeg har et trolltex loft, som jeg svært godt kunne tænke mig at lakere, men har ikke lyst til at tømme rummet og dække alt andet til.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg fik mig en rigtig god snak med en der hed Brian ved med http://www.linolie123.dk/shop/frontpage.html
Han brugte tid på og forklare om systemerne.
Så jeg hopper på W 860 E og køber pistoler til de forskellige opgaver.

WallPerfect W 665 Til Vægge og loft
Wagner - Pistol Brilliant og 600 ml beholder Til Lakmaling blank overflader.
Wagner - Blå dyse Pistol til små mængder og 250 ml beholder Til Detalje arbejde
 Standrad pistolen som følger med udendørs og til. fælge. Metal dele

Og som jeg før skrev:
Og et par fordele som jeg kan se ved 860E. Er at den bla kan stå natten over med maling i. Og ellers er den meget nem mht rengøring. Samt hvis man har flere pistoler, så er det nemt og hurtig og skifte fra den ene farve og tilbage igen.

Mvh

Michal

Jeg har en 850e og den er jeg meget tilfreds med, dog bruger jeg den ikke indendørs undtaget til småting, men den er velegnet til at male båd, og andre store flader.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej Lynæs

Jeg har også en 850e men har endnu ikke brugt den.

Er den svær at bruge. Jeg skal male nogle lamelhegn med dækkende træbeskyttelse. De skriver at malingen ikke skal fortyndes, men jeg  forestiller mig at den tykke maling har svært ved at blive sprøjtet ud.

Sviner det meget? Jeg skal selvfølgelig male udenfor, men hvor meget skal jeg dække af?

VH

Ole

 

 

Hej Lynæs (og andre)

Du skriver du bruger din Wagner til at male båd med. Men hvad maler du med?
Jeg skal have malet mit glasfiberskrog og i den sammenhæng er valget af maling nok faldet på Hempels's 2 komponent.
Den kan påføres enten med rulle og glattes med en pude, eller den kan sprøjtes på.....
Det lyder jo ganske lokkende at sprøjte den.. men hvad er der af erfaringer?
Både med hensyn til sprøjte og det nødvendige håndelag?

På forhånd tak

Njord :-)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også