Skift af hjul på Polo

Hej med jer!

Da jeg købte min polo fra 1998 for nogle måneder siden, fik jeg en pose med, som ejeren sagde var til vinterdækkene. Jeg fik aldrig kigget i posen og nu er den blevet væk, mærkeligt. Jeg kunne forestille mig det måske har været nogle møtrikker. Så det jeg vil spørge om er: skal der bruges andre møtrikker til vinterdæk på en polo? Der sidder alufælge på nu, men ved ikke om jeg kan bruge de møtrikker, der sidder på nu.

Mvh Flymale
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der findes nogle bolte til alufælgene som ikke passer til stålfælge.
De koster ikke mange basseører. Så hvis ikke du finder dem, bliver julegaven ikke ret meget mindre ;-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej med jer!
Mange tak for svar. Det er sgu et genialt sted det her. Jeg smutter ud til VW og køber nogle bolte på et tidspunkt. Mange tak for hjælpen!!

Mvh Flymale
 Det er sgu et genialt sted det her.

Måske VW ikke er det mest geniale sted at købe bolte.
René

Tjek nu lige om de passer inden. sku en af og se om de er med rund eller lige konus. Jeg har originale VAG-alu på min Skoda, og der passer originalboltene fra stålfælgene i. Det skal være med rund konus til dine vinter-stålfælge.

Annonce
okay, hvor er det bedre at købe? Jeg har undersøgt og det er med lige konus.

Mvh Flymale
Hej
Du skal nok lige spørge hos NDI eller et andet dækfirma hvad de  skal have for et sæt hjulbolte  (tag eventuelt en fælg med når du spørger efter boltene) De er nok en hel del dyrere hos VW forhandleren.
Jeg har iøvrigt også et sæt tagbøjler til skibox eller cykelholdere som passer på de originale beslag som sidder på din bil under gummilisterne lige ved de runde markeringer - vi finder en god pris hvis det har interesse.
Hilsen polobjørn (som også er poloejer)

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej!
Jeg tager ud til et dækfirma. Sgu også irriterende jeg sådan har smidt de originale bolte væk. Fatter ikke hvordan sådan noget sker.

Polobjørn: Jeg er som sådan ikke interesseret i tagbøjler. Har overvehet det lidt, men er kommet frem til jeg ikke har behov for det. Men ellers tak:-) Men nu jeg har dig! Du har tidligere hjulpet mig med at forklare om ledningsombyt i samlemufferne til anlægget. Jeg må erkende, at jeg ikke kan finde ud af, at få ledningerne fri af deres låse. Har prøvet som du sagde ellers. Er det noget med man kan købe en adapter, der ordner det??
Hej
Hvis det kun er de to plusser du skal have byttet har jeg en adaptor du må få  - send en pb med adr. m.m.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det er sgu i orden. Hvor fedt! PB er sendt!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis