Bore i fliser

Hej, jeg skal ha boret huller til toillettet men jeg har nogle meget hårde fliser på 10 mm. i tykkelsen. hvilke bor bruger man til sådan en opgave? jeg har prøvet med alm. murbor men der skete ingenting.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er granit, er det nærmest umuligt uden at at slagbore, men det har jeg så ikke modet til.

Hvis det er almindelige brændte fliser, plejer et nyt murbor af god kvalitet at kunne klare opgaven for mig. Men her er jeg også en kylling mht. slagboring.
Undertiden har jeg med en spids kørner meget forsigtigt lige netop brudt glasuren, hvorefter det bare kører.

Med venlig hilsen
ktm

 

Under alle omstændigheder skal boret være nyt og skarpt.
Brug ikke alt for mange omdrejninger, da det bare får kronen til at brænde af.

Du kunne evt. bruge søgefunktionen. Der er en tråd om at bore i glas. Du kan bruge samme fremgangsmåde.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
den her http://www.e-tool.dk/EL-vaerktoj-Og-Tilbehor/Bits-Bor-Og-Hulsave/Bor/Teglstens-bor/Wallko-Teglstensbor-Serie-WI-5151.html/manufacturers_id/36/

 

Jeg har med succes brugt de bor der hedder "Piranha" til at bore i både alm. fliser og glasmosaik. Det er et bor uden snegl, det ligner nærmest en spids plade der sidder forrest på boret.
P.S. Jeg har ikke aktier i firmaet


Rasmus
Var det sådan et?? syns også at ha hørt om den slags bor før. så jeg må en tur i silvan.

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Piranha-Bor_52005

Takker!!

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Annonce
Lige præcis.. Held og lykke med det..
Irwin har nogle bor der hedder Uni Pluis, de kan også borer i beton/tegl osv.. uden slag.

Dem benytter vi selv til bla. tagsten, montering af inventar på fliser osv... de kan sagtens holde til det.
Tak for svarene! var en tur i en værktøjsforretning og fandt et bor til opgaven. det hedder et "flisebor" og skal bruges uden slag og gerne med vand som nedkøling. nu må vi se om virker.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis