Ukrudtsbrænder til at lægge tagpap ?

Jeg har lavet et halvtag over terassen hvor jeg nu skal have lagt tagpap på.

Det jeg vil høre er om jeg kan bruge min lille ukrudtsbrænder med gas svarende til denne: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...&Grp=&n=10

Vil den give varme nok eller er den evt alt for uhandy ?

/Stub
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Stub
For det første giver en ukrudtsbrænder ikke kraftig nok varme til at brænde tagpap. Du kan dog leje en brænder relativt billig. MEN - Jeg vil dog fraråde dig til selv at brænde pap, da der ikke er nogen forsikring der dækker, hvis du skulle komme til at brænde huset af. Du skal i hverttilfælde tage stilling til denne risiko. Alternativt er selvfølgelig at få en tagdækker ud, som altid skal have sådan en ansvarsforsikring. Et andet alternativ er, at du kan købe nogle papper der er beregnet til at klæbe på med koldtklæber. Dette produkt kan du forhøre dig mere om på trællasten.

MVH

Flemming Bundgaard
Byggerådgiveren ApS
2283 2586
http://www.byggeraadgiveren.dk

Vi laver selvbyggerrådgivning vedr. træhuse, tilbygninger og lavenergihuse mm.

Glem det projekt Stub. Jeg har selv lagt pap på en overdækket tagterrasse, men lod en tagdækker om nr. 2. Det er MEGET livligt, alt for livligt og spændende for mig.
Hvis det er ude i fri luft uden mulighed for at antænde noget, kan det måske gå an, meeeen
Den brænder er alt for lille. Der skal rigtig meget varme og ild til, derfor bliver det så livligt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svarene.
Jeg vil nok leje udstyret på byggemarkedet i stedet for så. En tagdækker lyder lidt overkill til mit lille havtag.

/Stub
ja hvorfor spilde penge på en tagdækker når brandvæsenet kommer gratis

/bjørn

Jeg vil mene at en tag dækker vil være fornuftigt. du kan jo selv montere under pappet så er det ikke så dyrt. jeg ville ikke være så bange for brandfaren. man skal selvfølgelig have noget der kan slukke ild hvis det nu kommer. en spand vand og en haveslange med tryk på er ikke at foragte. men som andre skriver så er det ikke bare at på det lagt og få det pænt på engang.
gør du det selv så vær lige 3-4 mand om det. en med brænderen. 2 til at styre rullen og en hvor det er belejligt. et fif er at grov afskære banerne så man ikke smider en 10kg tung pap rulle ud over kanten til slut.

Jacob
Annonce
4 mand op på et halvtag for at lægge lidt tagpap - de to af dem kommer for sent (sagde du ike klokken 10?!) plus at du skal spendere frokost og øl. Tror i længden du er bedre tjent med at spendere et par timer på prof

/bjørn

Brug Adeso tagpap - koster mindre og er fuldklæbende i fladen samt dobbelt i overlægget - så skal du ikke have gang i brænderen overhovedet.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis