Hej "Listo"
Først vil jeg lige påpege at de nye tæthedskrav først blev tilføjet bygningsreglementet i 2006. Da huset er bygget i 2005 vil det derfor ikke være omfattet af dem. Derfor skal du tilbage og se, hvad det gamle bygningsreglement sagde om den sag (i 2005). Det kan du læse om her:
BRS-98. I det gamle bygningsreglement stod der kort fortalt, at bygningen skal konstrueres, så der ikke opstår træk. Som du beskriver jeres hus, lever det tydeligvis ikke op til disse krav.
Da i fik lavet blowerdoor testen, fik i da ikke også et bud på, hvor utæthederne er? Dette kan I jo starte med at forelægge tømren, hvis i da ikke allerrede har gjort det.
Såfremt dette stadig ikke fører til en løsning, vil jeg foreslå, at få en uvildig rådgiver ud, og give et bud på, hvad der i praksis kan gøres for at udbedre jeres problem. Jeg vil gerne stille mig til rådighed for dette. læs mere på min hjemmeside
www.byggeraadgiveren.dk. Inden et sådant møde vil det være en god idé, at i grundigt notere jer, hvor i oplever træk, og i hvilke situationer det forekommer.