Vindtæt diffusionsåben membran i krybekælder

Hej Alle

Jeg har en krybekælder, der er delvist efterisoleret. Jeg vil nu efterisolere resten, og jeg har tænkt mig at bruge følgende konstruktion, som er taget fra Isovers hjemmeside

-----
Konstruktion
Træbjælkelag med gulvbrædder eller gulvplader, dampspærre af 0,20 mm PE folie, isolering imellem bjælker, samt evt. yderligere påforet isolering under bjælkelaget. Isoleringen afsluttes med vindtæt belægning (diffusionsåben). Bjælkelagets underste del og ender beskyttes mod råd og svamp

---
Mit spørgsmål er, om jeg skal afslutte med en vindtæt diffusionsåben membran, idet der på rockwools hjemmeside står, at man ikke bør afslutte med en vindtæt membran pga  risiko for skimmelsvampe.
 
Jeg håber i kan hjælpe mig!
/Peter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ikke lige frem fordi at der er blæsevejr under dit gulv. så spar det vindpap.

Jacob
Du kan få diffusionsåbent vindpap - og hvis dampspærre og isolering er korrekt udført skulle træk ikke være muligt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis man skal bruge en membran, vil en Tyvek vindspærre så være et godt valg? (http://www.burcharth.dk/Build/productsList.aspx?ID=595)
Peter

Hej

Du skal afslutte med en hård industribatts mod krybekælder, da denne virker som vindspærre og ikke angribes af skimmelsvampe.

Monter T-lægter (lægte med et forskallingsbrædt påskruet) på tværs af dit bjælkelag, og læg battsene heri.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis