Grus til fliser, og til støbning

Hej.

Jeg skal inden så længe have lagt nogle fliser, så skal selvfølgelig have bestilt noget grus.
Da jeg senere skal have støbt nogle forskellige ting, tænkte jeg på om man kan få noget grus, der kan bruges til begge opgaver ?

Mener jeg kan huske noget om, at det bedste grus til fliser, indeholder ler, og det derfor ikke kan bruges til at blande i cement ?

Mvh
Sømanden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rigtigt!
Vasket grus til støbning = støbegrus
Stabiltgrus til fliselægning = uvasket grus.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.

Dvs at man ikke kan få noget grus der kan bruges til begge dele ?

Kunne ellers være nemt, bare at bestille en stor bunke, så der både var til fliser og støbning.
Nå, men heller ingen der har sagt at livet skulle være nemt.. ;-)

Mvh Sømanden
Ikke så vidt jeg ved eller har hørt om.

Sidst jeg stod i den situation, fik jeg vognmanden til at komme med 4 m støbegrus og 4 m stabilt på samme læs. og sidetippe det af på matriklen.
Er man lidt forsigtig med at skille det ad, når man skovler op, er det meget lidt, der blandes sammen. Har for meget nyligt brugt det meste, og jeg var egentlig overrasket over, hvor lidt det blander sig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er afgørende hvilken bæreevne din belægning skal have.
Er belægningen til gående trafik, kan du snildt stampe 25-30 cm støbemix op til proctor 85, hvis du stamper det for hvér 10 cm.
Er belegningen derimod til kørende trafik, ja så skal du have, afhængig af jordbundsforholdene, bundsikringssand, min 25 cm 0-32 mm stabilgrus, og derefter ca. 3 cm afretningssand 0-8 mm.

\Kalasnikov
Nu har jeg set proctor nævnt et par gange. Er det ment som, at der skal laves et proctorforsøg?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis