Rengøring af badekar

Hej. Jeg er lige flyttet ind i en lejlighed hvor der er et meget klamt, forkalket, grønligt badekar.
Hvordan renser man det så det bliver brugbart igen..?

Harske

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Meget simpelt !
Kridt pulver - vand - skuresvamp -  knofedt
Skrevet af Håndværkeren på 24 sep 2009 10:54
Meget simpelt !
Kridt pulver - vand - skuresvamp -  knofedt

Hvor er det nu man kan købe knofedt?
Skrevet af jc på 24 sep 2009 14:27
Det er udgået af sortimentet mange steder pga for ringe efterspørgsel. Der er mere salg i hk og kW
Skrevet af jc på 24 sep 2009 14:27

Hvor er det nu man kan købe knofedt?


Muligvis samme sted hvor du kan købe samlejefedt ! Jeg har dog hørt at det er også ved at være udsolgt, men måske du kan få lov at slikke dåsen
Jeg har brugt minus kalk fra super brugsen (mærket coop) da min brusekabine "pludselig" var blevet hvidgul af kalk. det var effektivt. husk åndedrætsværn.

Jacob
Annonce
Først grundrens (det samme som du bruger når du skal male) i en høj konsentration måske ufortyndet, prøv dig frem (fjerner sæbefilm). Bagefter et afkalkningsmiddel til at fjerne kalken. Det er muligt at du efter afkalkningen er nød till at komme en gang til med grundrensen hvis det er meget slemt.

Hilsen
Allan
ok.. tak for rådene.. jeg har tænkt mig at rense den med edikkesyre, og hvis dette ikke hjælper så vil jeg slibe emaljen helt af og male den med porcelæns maling..?
Alternativt laver Besma produkter til netop dette formål. Eksempelvis dette produkt:

ADMinistrator: Det er ikke tilladt at reklamere erhvervsmæssigt på LDS

Hygger mig bare (:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også