Service DK/D Lidt til eftertanke.

Nu har jeg snart fået tudet ørene fulde af at grunden til at service hos et autoriseret værksted er så dyrt her i DK er bla. at lønningerne er så høje og så har jeg regnet en lille smule på tallene.

Vi har lige fået lavet service på vores bil i Tyskland men ringede selvfølgelig vores lokale bil pusher .

Både det Danske og Tyske værksted var et serviceret værkted !

Jeg undrer mig bare over om hvor stor timeløn en dansk mekaniker får fordi jeg har regnet diferencen ud til at være lige knap 1000,- PR time  og det er vel og mærke differencen !
Den eneste måde de danske værksteder sænker deres priser på er hvis de bliver presset på pengepungen, og hvem har ikke brug for at spare en krone her i disse krise tider

Jeg kan kun anbefale at køre til tyskland og få lavet service, vi havde en ok oplevelse.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg overvejede også service i Tyskland på min Skoda fabia.

Et 60.000 km kostede 4200,- hos Skoda i Hjørring. og i Tyskland knap 2800,- Men så ringede jeg til Skoda i Nørresundby (50 km væk), de tog 3200 for samme service.. altså en besparelse på 1000 kr i forhold til det værksted i min hjemby. Så de 400 jeg kunne spare ville jeg have brugt på diesel og øller ved grænsen

Det kan godt betale sig at ringe til de lidt mindre autoriserede værksteder før man drager syd for grænsen. Men jeg er enig med dig i at det tit er en hamper pris man kører med herhjemme. Sådan er det faktisk helt generelt i DK, alt fra bilservice til drikkevarer på restauranter er dyrere herhjemme.
Det er selvfølgelig en afvejelse afudgifter/tidsforbrug kontra besparelse og det er jo meget forskelligt hvordan folk sætter disse kriterier !
I vores tilfælde sparede vi over 3000,- og vi skulle kun køre fra Vejle, så når man alligevel skal til tyskland og hente sodavand og en flaske Så kan det ikke betale sig for os ikke at gøre det.
Jeg glemte vist at nævne at vi samtidig lånte en bil af værkstedet, det har jeg ikke modregnet !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Jeg fandt også lige ud af at det nye partikkelfilter kun koster det halve i Tyskland !
Så næste gang jeg skal ha lavet service får jeg nok også lige monteret sådan en

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis