Spartling af MDF plade

Hej

Hvad bruger I til at spartle evt. huller fra skruer og andet i MDF plader?
Er alm. sanspartel OK, eller skal det være noget bedre.
Grunder i evt. inden spartling?
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes noget fra polyfilla der hedder mdf spartel på tube. Fåes i alle byggemarkeder.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Vores maler brugte noget "urethan" til spartling på fodlister og døre. Noget sejt skidt, der tørrer hurtigt og (næsten) ikke svinder. Har siden brugt det til næsten al spartling på træ med godt resultat.


Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Man kan også bruge snedkerspartel, men det andet har sådan en fin studs så man kan sprøjte ligesom tandpasta.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har selv brugt Polyfillas mdf-spartel med godt resultat. Den er dog noget hård at arbejde med og tører hurtig ud, så man arbejder med små portioner hele tiden.

Hvis du har endestykker som skal males så kan det anbefale at "imprenere" det med en blanding af alm. træ lim og vand (konsistens som lidt tynd maling), påfør 2-3 lag med en times mellemrum. Problemet med endestykkerne er at de er ekstrem sugende.

 

Acrylspartel eller urethan.
Sandspartel = Nej.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej igen
Jeg var ved Flügger og fik noget letspartel der kan det hele. Det er nemt at arbejde med og krymper ikke.
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
ja okay... Det kan man også bruge Skumspartel

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også