Hulmursisolering - spørgsmål

Hej Alle

Jeg var så heldig at erhverve mig 4 m3 polystyrenkugler til en billig penge.

Det vil jeg så putte i hulmuren inden vinteren, men jeg lige følgende spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at pille et par sten ud i hver side i toppen af facademurerne og hælde det ind - kan det lade sig gøre og hvordan bliver fordelingen på denne måde? Fordelingen bliver selvfølgelig ikke så god som hvis man blæser det ind, men står ikke lige og har sådan en man blæser ind med, men bliver det noget helt skidt?

Dernæst kommer jeg til gavlende, hvor jeg står lidt med 2 muligheder-

1: Kravle op taget til kippen og hælde det ned der.

2: Pille en sten ud oppe på loftet på indvendig side og hælde det i den vej fra. Der er i hvert fald vindstille derinde

Mht. gavlende er en del i tvivl om kuglerne ende ud over hele min gårdsplads når det en dag blæser for der er jo lidt luft mellem underbeklædningsbrædderne og vil kuglerne ikke løbe ud der?? Har også overvejet at starte med at fylde polystyrenkugelerne i og så til sidst fylde lecanødder i til holde på det. En idé??
I facaderne er der jo "støbt" mørtel i de øverste par skifter så der burde være nogenlunde tæt opadtil

Ellers nogen ting jeg skal være opmærksom på - har læst en del indlæg om emnet her på sitet, men ikke lige fundet løsning på mit konkrette problem.

Håber der er nogle gæve gør det selv folk der kan hjælpe

 

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden du overhovedet går igang med projektet, skal du sikre dig at de krøyer kugler du har fået så billigt, også er impreneret med brandhæmmer
Skrevet af dan yh på 23 sep 2009 09:41
Hvorfor?? Altså det siger jo sig selv- for at hæmme brand- men hva gør de nytte i hulmuren om de er brandhæmmende eller ej??
I tilfælde af brand, er det som at have benzin i hulmuren BUMMMMMM

Okay. det var jeg dælme ikke klar over- tvivler meget på de er brandhæmmende idet de er købt på en genbrugsstation, hvor jeg vil tro de bare har smadret nogle helt alm. flamingokassser..

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Jeg vil dog lige henvise til denne artikel, hvor der er i det sidste indlæg beskrives at man gerne må anvende flamingokugler i hulmur idet der er en ikke brændbar del imellem i mit tilfælde en mursten.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/87969/afv/topic/

Hvis det f.eks. skulle begynde at brænde i min stue, så er den eneste vej jeg kan se, at branden skulle få fat i flamingokuglerne ved vinduerne eller at temperaturen bliver så høj at de selvantænder? Er det også det du mener vil ske? Kan godt forstå din betragtning, men synes jo at murstenvæg imellem burde være rigelig brandhæmmende?? eller hvad?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hvad du selv synes er jo principielt ligegyldigt ift din forsikring - hvis der er den mindste tvivl skal du først spørge på kommunen om det er tilladt og derefter en byggesagkyndig om det er en god ide...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis