MC alarm

Jeg skal bruge en opstilling med en IC converter, der kan sørge for, at det kontakt relæ, jeg har i min MC alarm ændre status til det modsatte. Forklaring: Alarmen er med motorstarter og når jeg starter MC fra fjernbetjeningen, kobler relæet i alarme fra NC til NO. Jeg skal bruge det omvendt og der er ikke mulighed for at ændre på alarmen. Jeg havde forestillet mig en IC converter der ved signal ind, ikke har signal ud og omvendt. Spørgsmål: hvilken IC skal jeg bruge og evt. ledningsdiagram ville være til stor hjælp. IC'en skal trække en transistor, hvor jeg vil bruge collektor/emiter som relæ eller et lille relæ
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare bruge en transistor og lave noget pull up/down med nogle modstande. Men den grundet emitter og en modstand på basis har du jo en inverter.

Ræle imellem +12 og collector.

Du anvender selv ord som collektor/emiter ordene, så jeg forestiller mig du ved hvad du taler om.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det ved du bedst, der skal sikkert noget pull up/down modstand på udgangen af din alarm, samt en modstand imellem pullup / down hen til.

PNP eller NPN afhænger af om du skal til fast + eller stel med emitter.

Pas på med for små modstande ved pullup/down, det er et MC batteri der ikke har uanede ampere. 1 k. pull modstand. 4,7 k. modstand på basis, men det afhænger af forstærkningen i transsistoren. PS. hvis du leger med ræleer så husk den omvendte diode over spolen, ellers kan du smaske din transsistor.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
Hvorfor ikke bare bruge et relæ -  det skal du jo alligevel have i den sidste ende ud mod starterens aktiveringskontakt - et bosch micro relæ fylder ikke mere end 35x25x15 m.m. og det kan direkte bære ca. 20 A på sluttekontakten - koster ca, en halvtredser nemt ikke ??
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg er sikker på at brugeren har tænkt et ræle og et eller andet gør at det ikke dur, ellers ville de da være tosset at lade være med at følge dit råd.

Kan i øvrigt anbefale analog teknik 1 og 2 hvis du ikke har helt fat i det med transsistorer.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Helt rigtigt. Problemet er at det kontaktsæt der er i alarmen, afbryder ved start (fjernstart). Jeg skal bruge det omvendte, for at kunne aktivere relæ. Ellers skal relæet være strømførende hele tiden og så koble fra ved start. Det er jeg bange for, at det vil tappe batteriet over længere tid, hvor jeg ikke bruger MC. Det er en Suzuki GSX 750 F. Jeg har ikke ledningsdiagrammet, men kan dog nok finde ud af at måle mig frem til evt. ledninger.
Kom til at tænke på om du ikke kan fjerne det kontaktsæt der er i alarmen og sætte et ræle i med det du ønsker, en ekstra pol.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis