vandledning

Hej

Jeg skal nu til at trække en vandledning i min kolonihave, dertil søger jeg lidt rådgivning.
jeg skal have vand trukket op til det hus jeg skal have bygget. der hvor vandet kommer ind på grunden er der en vandhane. fra vandhanen og op til huset er der ca 53 meter.
jeg ønsker derfor at grave en rør ned. men hvilken type rør er bedst til dette formål?
hvor stor skal det være, og ikke mindst hvor kan sådan et rør anskaffes ?
tilsidst skal det siges at minigraveren bestilt til på fredag, hvor jeg så graver den ned i mindst 90 cm dybde.

håber at i kan hjælpe mig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sofus28.

Vil du tilslutte din vand-ledning/rør til vandhanen?
En midlertidig løsning.
Eller lave en permanent vand-tilslutning vælger du sidste mulighed undgår du nok ikke en vvser til at koble dit rør til vandværket, for denne del er vist ikke gds.( det er hvad jeg tror, kender ikke loven på dette område)
Håber du kan bruge mit råd.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Når du graver det ned, skal du bruge PEM rør, bare søg på dette hos din foretrukne net vvser, så skal du bare finde ud af hvad du skal bruge af fittings for at kolbe det til.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Sofus28.

Det er måske et dumt spørgsmål,men hvorfor grave din vandledning ned, altså udover at den blir' frostfri, eller gør man bare sådan? officielt/uoff. (nej er ikke vvser eller lovgiver) spørger for at udvide min viden på feltet.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
FWM

okay jeg siger mange tak for svaret . .
maskinsnedker

det er skam ikke et dumt spørgssmål - men frostfri vil den jo ikke være i begge ender, da den jo kommer op der.
så i bund og grund er det for at have det gemt af vejen.

det skal lige afsluttes med at det er fuldt ud lovligt, da det hele jo kan kobles til og fra i begge ender.

håber at det var svaret du søgte
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis