Placering af dampspærre

Jeg skal isolere skråvægge på min første sal, og jeg brugerialt 25 cm. Først 20 cm mellem spær og derefter 5 cm mellem lægter

Men jeg har fået lidt forskelligt at vide om hvor jeg skal placere dampspærre.

Hvor er det korrekt at placere dampspærren?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man placere damspærren på den varme side. Desuden så kan jeg anbefale Rockwool's håndbog, der viser de gode eksempler til de forskellige opgaver.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej

I nævnte tilfælde, med 20+5cm, vil jeg mene, at det skulle være helt i orden at placere dampspærren de 5 cm inde, så er det også nemmere at undgå brud på dampspærren, når der evt monteres stikdåser osv.

Mvh Sømanden.
Hej

Det er det korrekte at placere dampspærren bag din forskalling, men du skriver 50 mm, hvor jeg normalt bruger en 45 x 45 mm høvlet forskalling (passer i tykkelse med isoleringen), som kan købes på min lokale tømmerhandel.
og så vidt jeg husker så skal der vist også lige minimum være 5 cm luft mellem selve taget og isoleringen

/bjørn

Annonce
Hej

Jeg har 2 lag gibs på min 1.sal.
Her har jeg placeret dampspærren mellem 1 og 2 lag gibs. Det bliver nemmere at montere når der sidder 1 lag gibs i forvejen.
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej Kevin

Ved din metode brydes dampspærren hver gang der laves en stikkontakt eller lampeudtag, modsat den anden metode, hvor alle installationer kan udføres indenfor dampspærren.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis