%#&# MULDVARPER!!!

Hej alle have ejere

Jeg er SÅ træt er de muldvarper som graver tunneler i min græsplæne i øjeblikket. Ligeså irreteret er jeg på ikke at kunne fange dem. Har prøvet med saks men den finder ud af og grave udenom hvergang. Jeg sætter ikke fælden direkte i hullet, men prøver at finde gangen, meeeeeeen..........
Nogle der kan forklare mig hvordan jeg bedst placere den der saks, eller har nogle links til nogle sider, men billede illustration..

Grrrrr...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg sætter altid saksen i et gennemgangsskud... Altså hvor der er både en tilførende og en fraførende gang. Og sørger selvfølgelig for at der er totalt mørkt omkring saksen. Desuden skal du være omhyggelig med ikke at lugte af røg, sæbe eller lignende når du sætter saksen. Vask f.eks hænderne i noget mudder eller brug hansker.
Dvs man fjerner jorden fra skudet og finder hullet ned. SÅ mærker man hvad vej gangen går, og sætter saksen der? Jeg bruger altid handsker og sætter en sort spand på hovedet, med jord rundt om, så der ikke kommer lys ned.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Skrevet af Daugaard24 på 22 sep 2009 19:50
....
Nogle der kan forklare mig hvordan jeg bedst placere den der saks, eller har nogle links til nogle sider, men billede illustration..


prøv at google "placere muldvarpesaks", så får du links også med billeder, som her
gode billeder, men jeg synes at ha hørt man ikke skal sætte saksen direkte i skuddet? Og det da det, som de gør på billedet her?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

nu spørger jeg så nok rigtigt dumt, men hvordan ser jeg om det er et gennemgangs skud? hvis man feks ser 4 skud på række, så skal man bare ikke gøre det i det sidste skud på rækken?
Jeg har jo hver gang til nu, prøvet at finde tunnellen mellem 2 skud, ved at stikke en pind i jorden, og ligesom mærke hvor den "falder" i, og så grave saksen ned der, men uden held...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Grav et af skuddene op... Nede i hullet skal du kunne finde to gange der fører derfra. Som regel nogenlunde overfor hinanden (men ikke altid).
okay prøver jeg. Men hvis vi siger, at der hvor jordbunken ligger, og jeg så fjerner det, og finder hullet ned, så finder jeg gangene ud fra det hul? Eller er det hul man finder fra jordbunken og ned, en sidegang helt for sig selv, hvor den bare kommer af med jorden?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg plejer at fjerne hele skuddet og lave hullet stort nok til saksen. Herefter finder jeg gangene med fingrene i hullets sider. Som regel fanger jeg i tredie forsøg... De første par gange propper muldvarpen hele hullet til.
Jeg har sådan en der tager alle skade dyr, muldvarpe, mosegrise, mus og rotter.

Ja plænen trænger til at blive høstet, det var meningen at den skulle lægges om, men der kom noget uvarslet arbejde med huset

Jeg må se om jeg kan nå at høste den


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis