Fliseklæb eller beton ...

På mit nystøbte betongulv skal der lægges 30x30 fliser. Brusenichen i det ene hjørne er blot en 10mm undersænkning på godt 90x90 cm. Efter at have fedtet rundt med fliserne i fht. gulvafløbet i brusenichen kan jeg nu se at undersænkningen er godt 2 cm for stor/bred på den ene led.

Er det mon nok at smide lidt ekstra fliseklæb (Mira Z-Fix) ned i denne 'rende' eller skal jeg lave en halv kop beton og ...


/bjørn

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan sagtens klare det med lidt fliselim
Renden på de ca 2 cm kom da jeg fik justeret flisernes placering ind ifht gulvafløbet. Fugerne flugter med de samme fliser som ligger 'oppe' på selve badeværelsesgulvet og skal derfor gerne være lige store

/bjørn

du kan godt fylde renden op med flise klæb. det vil jeg mene kan holde. har selv rettet et lidt skævt gulv op med flise klæb. sådan så fliserne ligger i vatter. det holder stadig. og det er fem år siden.. af jeg lavede det.. så bare noget flise klæb i renden,,
Holder nu stadig på at ligge fliserne helt ud til kanten og så rette de andre til. Det med at fugerne ikke ligger lige, er kun noget man tænker over i det man laver det, når først musikken spiller, ville jeg nok tænke mere over, at der er en revne på 2 cm som er fyldt ud med beton.. Nok bare mig

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Annonce
Det er nok med fliselim. Det bliver jo dækket af flisen alligevel. Bare hulrummet er fyldt ordenlig op. Brug rigeligt og vask bagefter det overskydende lim væk med en våd svamp. Limen skal iøvrigt altid dække hele flisens underside
fliselim er rigeligt, tjek lige hærdningstiden på limen så du ikke får belastet fliserne før limen er gennemhærdet :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Daugaard24> ???? hmmmm....fliser skal sku ligge lige!! om hva der ligger nedeunder kan da være ligegyldigt så længe det holder

Laver ALTID nedsænkningen et par cm for stor så man ikke ender i at skulle skære i vådrumssikringen. Så i med klæben og tryk fugen ekstra godt ned i flisen på det område

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Tak for de mange indspark - det bliver fliseklæberen der kommer til at 'løfte opgaven'

Har nu primed gulv og vægge første gang ...


/bjørn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis