Træsko

Jeg har det problem, at jeg render skævt på højre fod, hvilket medfører at hælen på højre træsko, i løbet af meget kort tid, bliver slidt meget skævt, så jeg til sidst glider ud af mine kappeløse træsko.

Der er ikke nogen hælebar eller skomager i miles omkeds, hvorfor jeg blot må kassere det ene sæt træsko efter det anden, kun brugt i ret kort tid.

I gamle dage tog man et stykke fladrem eller skar en brik ud af et bildæk, men da fladremme ikke sådan lige er til fals længere og iøvrigt for tynde og bildæk er med stålindlæg, er det heller ikke en rigtig god option.

Fruen er i øvrigt ikke begejstret for de søm, jeg undertiden anvender til at slå løse hæle på med igen.

Derfor spørger jeg:

Er der nogen, der ved, hvor man kan erhverve sig materiale på 8-10 mm tykkelse til at tilvirke en ny hæl af?
Hvilken lim kan man bruge? Og hvor kan man sætte sig i besiddelse af dette?
Alm. kontaktlim holde desværre ikke, har jeg så trist erfaret.

Med venlig hilsen
ktm

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ktm

Du kunne måske slibe din slidte hæl plan, på eks. en stød-skive (plan rondel med sandpapir) eller omvendt båndpudser.
Og så lime (hvid vandfast pva. lim) kan købes i Biltema de har to slags ude/inde 1 L. ca. 50 kr. et stykke tørt eks. eg/bøg, eller andet hårdt træ til-passes, spændes på med skrue-tvinge, lad tørre gerne natten over, således du får samme højde på hælene.
Der-på limer/skyder-klammer de er oftest "et stykke inde"  ( førhen kunne der købes et sæt såler til træsko) ved ikke om de er i handlen mere, evt. kerne-læder bandageri/ortopædisk-skomager har kernelæder, på din træsko-hæl igen.
Der er nok ikke så meget andet at gøre en at foretage dette ofte.
( har "snuset" lidt til ortopædisk arbejde hjælpe-midler)

Håber det kan hjælpe dig lidt.

M.vh. maskinsnedker. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis