Vaskemaskine stopper midt i program

Hej Alle

Håber at I kan hjælpe mig med følgende:

Jeg har en baukneckt vaskemaskine som gør vrøvl. Jeg kan desværre ikke huske det præcise nummer, men maskinen er 4-6 år gammel.
Når jeg starter programmet op (et hvilket som helst program), så starter den op, tager vand ind og kører så ca. i 10 min, hvorefter den går i stå. For at få den igang kan jeg så enten off og on og den starter op igen forfra. Jeg kan så prøve at rykke den til næste program og det starter den også op i ca. 10 min. og igen går den i stå. Den kan godt skylle og centrifugere til sidst, som den plejer, men tøjet er ikke vasket, for mine hvide strømper var i hvert fald ikke hvide

Er der nogen der har en idé? I så fald lyder det så til at det kræver en ny maskine eller kan en reperatør klare det til indenfor en 1 time, for ellers løber det jo også meget hurtigt op. Generelt har jeg det skidt med at smide en maskine ud, som kun er 4-6 år gammel uden at have haft en ude at kigge på den, men til 350 kr/time + moms, så løber det jo meget hurtigt op, i så fald han ikke kan gøre noget ved det?

Håber nogen kan hjælpe- har søgt i forrumet, men har ikke rigtig kunne finde noget svar.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må være et eller andet der skal til at starte efter 10 minutter.
Mulivis er det fordi den ikke varmer vandet!

Prøv at lave en kold vask, og se om problemet stadig er der.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Helt enig med Næstformanden. Prøv kold vask (eller et skylleprogram). Hvis den kører færdig.

Så er det med stor sikkerhed dit varmelegme der er kalket til. Hvis man er lidt fingernem - så pil det ud af vaskemaskinen. Du vil ikke være i tvivl hvis det er defekt. Hvis du har et multimeter (og hvem har ikke det). Så mål evt. modstanden i varmelegmet inden du piller det ud.

Hvis du ikke er helt sej til at måle modstand. Så tag en gammeldaws glødepære og mål modstanden i den. Hvis det er en 60 watts pære så skal modstanden i varmelegmet være mindst 10 gange højere.

Man kan bestille et nyt på nettet hvis du har vaskemaskine nr type. Det koster 300 kr. Så burde den vaske i mange år endnu.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Det vil jeg da lige prøve med det sammme jeg kommer hjem

SÅ håber jeg dælme at det kun er det der er i vejen for 300 kr er jo en del billigere end den maskine jeg var ude at kigge på i elgiganten igår til 4444 kr. Ellers en lækker maskine:
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WAS32461SN/bosch-vaskemaskine-topmodel

Nu spørger jeg måske dumt, men ligesom man kan afkalke sin kaffemaskine kan man så ikke gøre ligesådan med en vaskemaskine? Bare et lille dumt spørgsmål

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Der er ikke mulighed for at "afkalke" en vaskemaskine - når skaden er sket. Varmelegmet er brændt af.

Men se følgende link for hvordan man forebygger:

http://fpn.dk/bolig/article1815535.ece

Husk: Rigeligt med ølpauser.

PROBLEM LØST (tror jeg nok)

Det viste sig, at det ikke var varmelegemet den var gal med. Jeg havde for nylig lappet et hul i afløbsslangen og i den forbindelse lå slangen sådan at vandet havde frit løb ned i afløbet, så når den tog vand ind, så løb vandet delvis lige igennem systemmet, så der kom aldrig nok vand i maskinen til, at den kunne køre et program igennem. Det er i hvert fald min teori, for den kører nu og det eneste jeg gjorde var nemlig at lave "en vandlås" på slangen, så lyder det ikke sandsynligt at det var det??

Har vasket 2 maskinfulde tøj siden uden problemer.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Annonce
Jo... :-)
Den klassiske fejl, for folk der ikke er vant til at montere eller servicere vaskemaskiner...!!
Tro mig, du er langt fra den eneste. Og ikke den sidste!

Se med dine pt. 27 indlæg i dette forum, har du sparet dig selv for en led regning fra elektrikeren :-D
Og samtidig har du også lært noget du aldrig glemmer igen.


Hilsen Næstformanden, der også har prøvet det...

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jep- det er altså klasse med sådan et forum her, hvor man kan dele viden og hvad man skal gøre og hvad man IKKE skal gøre..

Dejligt at det var sådan en lille ting der var i vejen- var sku blevet lidt bitter, hvis jeg havde ræst ud og købt en hel ny og den gamle så faktisk virkede

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Skrevet af thomas.29 på 22 sep 2009 10:36
Helt enig med Næstformanden. Prøv kold vask (eller et skylleprogram). Hvis den kører færdig.

Så er det med stor sikkerhed dit varmelegme der er kalket til. Hvis man er lidt fingernem - så pil det ud af vaskemaskinen. Du vil ikke være i tvivl hvis det er defekt. Hvis du har et multimeter (og hvem har ikke det). Så mål evt. modstanden i varmelegmet inden du piller det ud.

Hvis du ikke er helt sej til at måle modstand. Så tag en gammeldaws glødepære og mål modstanden i den. Hvis det er en 60 watts pære så skal modstanden i varmelegmet være mindst 10 gange højere.

Man kan bestille et nyt på nettet hvis du har vaskemaskine nr type. Det koster 300 kr. Så burde den vaske i mange år endnu.
når nu jeg prøver ovenstående,og en 25 w pære giver mig et tal der hedder 160 og en 40 w siger 126 og varmelegmet viser 26 ,hvad kan jeg udrede af det ???
for hvis ovenstående skulle holde skulle 40 w pæren da give større tal end 25 w ik eller???
jeg er jo bare tømrer

Tømreren


God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

jeg har et sådan multimeter ,men er ikke sikke på hvad det skal stå på ??

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Hej
Har med interesse læst de mange indlæg da jeg pt har problemer med vores AEG 76630 update.
Problemet startede med at maskinen stoppede midt i et program. Nu vil den så ikke andet end starte programmet op og 5 sek senere standser den.

Jeg har prøvet at...
...tage varmelegemet ud og afkalket det, sat en lille vekselspænding til det og konstateret at det varmer. Også varmeføleren er afkalket.

...fylde 1 L varmt vand i tromlen, startet maskinen, men desværre med samme problem.

...startet koldtvandsprogrammet som til gengæld kører hele programmet igennem uden problemer.

Jeg har ikke set nogen fejlmeldingskode. Men kan via diverse søgninger på google se at der er mange med vaskemaskineproblemer der heller ikke får nogen fejlmeldingskode.

Kan det stadig være noget med varmelegemet? Læste om måling af modstand i dette indlæg, men har ikke helt fundet ud af fremgangsmåden for måling af denne.

Hvad dæhlen skal jeg gøre?

Venligst
Tlm1972
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også