Choker på Briggs og Straton

Jeg har problemer med at starte min plæneklipper med 3,5 hk Briggs og Straton, med lodret krumtap, når den er varm. Problemet er, at den starter med choker, og hvis jeg afmonterer luftfiltret, og holder chokeren åben mens jeg starter er der ingen problemer. Jeg har fået at vide, at det skulle være membranen som er defekt, men jeg har taget den ud, og den ser ikke ud til at fejle noget. Der sidder en "pind" på membranen, som går op og aktiverer chokeren. Er der nogle, som kan hjælpe mig?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet ligger i at din choker er styret af trykket i krumtaphuset, Så du må vænne dig af med at stoppe den før du er færdig med at slå græs
Skrevet af Slente på 23 sep 2009 21:29
Hej Håndværker
Tak for dit svar.
Er du istand til at beskrive denne funktion nærmere. Er dette tryk  istand til at aktivere membranen?

Ok. da ! når motoren er stoppet er der ikke tryk i krumtaphuset, så er din choker aktiveret. Når du så hiver i snoren og vil starte motoren opbygges der et overtryk i krumtaphuset der via et rør til din kaburator deaktivere chokeren. d.v.s. sålænge motoren kører er chokeren slået fra, så derfor giver den for meget benzin når du forsøger at starte motoren medens den er varm.
Håber du forstår beskrivelsen
Hej igen Håndværker
Ja så fik jeg min Briggs & Straton til at køre helt perfekt. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstod din forklaring, så jeg gik på "YouTube", og her er hvad jeg fandt.
Mange gange er det lidt mere simpelt.. Hvis ikke skumfilteret er vædet i olie bliver de svære at starte varme.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nå, den har jeg aldrig hørt før, men det skal da prøves.
Nu ved jeg ikke hvilke model det er. men rigtig mange har det luftfilter som der er i denne manual (se side 6) og det skal renses for mindst hver 25. time

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Til gengæld skal der ikke for meget olie i svampen/filteret, jeg arvede min Fars fine plæneklipper, kun et år gammel var den. Men den kørte meget dårligt og der var altid en hvid røg fra den. Da jeg tog filtreret af var det totalt sjasket til med gearolie af den fede type, så tror da pokker den kørte så elendigt. Jeg fik med møje vasket olien ud tørrede filteret og gav det et par dråber totakts oli, nu starter den hver gang også når den er varm og den har tilpas omdrejninger.

V.h.  Håndværkeren
Ja man skal passe på med det olie. En bekendt kom og spurgte om jeg ville se på hans plæneklipper, den ville ikke starte. Året før havde den samme problem, og blev lavet hos forhandleren. Jeg så på den, når man trak i snoren fulgte hele plæneklipperen med. Jeg prøvede så at dreje på kniven, (den gik meget stramt) og der kom en sluprende lyd. Jeg trak så oliepinden, som er en af de lange, som sidder foroven, og der var fyldt helt op med olie. Så jeg tappede lidt olie af ned til mærkerne, skruede tændrøret ud og trak et par gange i snoren for at få så meget olie ud af cylinderen som muligt, og lige i skudlinien foran tændrørshullet stod hans lille hvide puddelhund, som så ikke var hvid mere. Men efter at have skruet tændrøret i og vasket puddelhunden, gik maskinen igen. Ja man skal læse manualen før man skifter olie, hvis man ikke lige har styr på sagerne.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis