Erhvervsejerlejlighed

Jeg er kommet i besiddelse af en erhvervsejerlejlighed

Men hvad må den bruges til ???

Den er beliggende i en ældre ejendom i kælderen med adgang fra gaden og gården

Den er ikke en "rigtig" kælder lejlighed men en blanding dvs. der er vel ca. 140 cm fra gadeplan til loft
 
Der er 2 adgangsdøre fra gaden hvor du går ca. 4 trin ned, og i gården er den en adgang fra en kælderskagt, samt fra en dobbeltdør som ligeledes er beligende 4 trin under gadeplan

Ejerlejligheden er højloftet, dvs. der er min 235 til loftet

Hvad skal der til for at benytte den til beboelse?

Må man overnatte i lejligheden?

Må den anvendes til f.eks sommerbolig, eller udlejning på dag/weekend/ugebasis ??

Ja det var en masse spørgsmål

Venlig hilsen

Klaus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den må ikke benyttes til andet end erhverv.. så er det afhængig af ejendommens vedtægter hvilken type erhverv der må være i lokalerne.. da den er under gadeplan må den ikke benyttes til nogen form for beboelse ikke engang en overnatning, der blev for nogle år siden strammet op på reglerne for bebyggelse under gadeplan, så du kan ikke engang få dispensation til at benytte lejemålet til beboelse,, håber det var svar nok og du kan bruge det til noget..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Der står intet i vedtægterne om hvad for noget erhverv den må bruges til, er der så frit spil, dvs. alt fra bordel til burgerbar eller måske en kombination

Ejerforeningen har givet den tidligere ejer lov til at grave af i gården, således at lejligheden bliver i gadeplan i gården og dermed godkendt til beboelse. Bliver det så bare stadig en erhvervslejlighed med mulighed for at overnatte?

Hvor meget skal der graves af ud fra huset?

Venlig hilsen

Klaus
Jeg tror heller ikke på, at du får officielt lov til at bruge lejligheden til beboelse. Omvendt oplever jeg, at det åbenbart ikke er noget, man er så meget ude efter fra myndighedernes side, idet der under min datters stuelejlighed på Østerbro, Kbh., er en helt tilsvarende kælderlejlighed. I denne lejlighed bor der altid folk, for tiden et ungt par med et lille barn.

Tidligere var det en hashrygende drukkenbolt, der spillede vildt højt musik den ganske nat. Under trusler om anmeldelse til myndighederne, valgte det håbefulde unge menneske at sælge lejligheden, formodentlig fordi han vidste, at han ikke havde rent mel i posen.

Jeg ville, hvis jeg stod og havde brug for en bolig, ikke have de store sjælekvaler med at indrette mig i en sådan lokalitet, og iøvrigt prøve at opføre mig ordentligt, idet jeg har vanskeligt ved at se, hvem der lider overlast ved denne handling. Men jeg har også den kriminelle holdning, at det er lettere at få tilgivelse end tilladelse!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er ikke helt enig med jokoor. Så længe at der er mere en 230 til loftet kan det godkendes til beboelse (der er også noget med vinduernes størelse). Og erhvervsejerlejligheder kan konverteres til ejerlejligheder, hvis det er det du er interesseret i. Men jeg ville tage kontakt til teknisk forvaltning - de kan sikket svare på spørgsmålene.

Hvad med ejendommene i kvateret? Der må være tilsvarende lejligheder. Hvad bruges de til? Kun erhverv, eller også til bolig?

/Thomas
Har man først spillet ud overfor myndighederne og fået nej, er "forbrydelsen" vel endnu værre, selvom "ukendskab til loven ikke fritager for ansvar"

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Jep
Jeg levede for en del år siden en lignende kælder lejlighed. nu kørte jeg forbi for en måneds tid siden og nu kunne man få "massage" i kælderen.

Jacob
jeg havde en høj kld under min lejlighed i kbh, og mente at det ville være udemærket til mine teenagebørn.. jeg havde fat i teknisk forvaltning.. svaret var som jeg skrev i første indlæg..
og det blev pointeret kraftigt at hvis der var trin ned fra gadeplan kunne jeg glemme det. uanset lofthøjde,vinduespartier...
og det var en landsdækkende stramning,, jeg søgte selvfølgelig skriftligt om dispensasion, men det blev et afslag :-( ...
regler bliver jo ændret fra tid til anden men jeg tror ikke at denne bliver ændret fordi der lægger helbreds betraktninger som grundlag for afgørelsen ..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis