Have redskaber...

Hejsa. Jeg er lige blevet nybagt boligejer med ca 1000 m2 have til.. Så jeg skal have samlet mig nogle haveredskaber sammen... men jeg ved sq ikke helt hva mærke der er godt.
Det skal nok siges jeg er lidt en nørd hvad angår værktøj og lign og vil gerne have det hele i samme mærke

Jeg har derfor kigget en hel del på gardena, som jo har deres smarte system med udskiftelige hoveder, som jeg kender helt fra barns ben. De laver også fine slangevogne og andet godt...

Men er de pengene værd.. eller skal jeg overveje fiskars, lysbroe eller andre?


Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Hejsa. Jeg er lige blevet nybagt boligejer med ca... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har både gardena rive og fliserenser, med det lange skaft( er jeg glad for da riven er lille og nem i mit blomsterbed og fiskars har jeg hakke( i mine øjne bedre, end de gamle lige med træskaft) og rive, riven er god i urtehaven har aldrig prøvet at de " vælter ", det er ergonomien jeg godt kan li, spaden fra fiskars er ekseptionel, har dog knækket en, selvom det ikke skulle kunne lade sig gøre. en kultivator vil jeg foretrække de gamle.
Jeg tror der er fordele og ulæmper ved dem alle, de skal bare holdes rene, stilles tørt. 
I urtehaven bruger jeg en ting jeg selv har lavet, det er et stykke jern der er bukket som et v som gammeldags plantepinde med et håndtag for neden både til at træde på, og til at hjælpe hvis de nu skulle sidde fast, på toppen har jeg svejset er kryds på, der kan de stå( min hakke rive spade) mens jeg arbejder selv fiskars ergonomiske bliver stående.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Skrevet af vivcrystal på 06 okt 2009 16:29
Havetilbehør her
www.master-webdesign.eu

hva pokker var det fior et møglink... det er redskaber og ikke havenisser jeg skal have


Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

hi hi hi.!!!
du kan tage havenissen i foden og bruge den som plantepind ved at stikke
"nissehuen" i jorden. til løg plantning.? (lidt upraktisk)

men jeg kunne ikke dyge mig.!

jeg siger også det samme.

man kan da ikke grave med en havenisse.
men en skovl kan.?
henrik s.

bruger du ikke blade enderne for at gå i dybten. hvor fiskarsen tendensen vælter.!
jeg bruger lysbroen. den med lige træskaft.
men fiskars. jeg kan gå med til "grave redskaber".?

fiskars skuffejernet den savner T.grebet.! i stedet for den orange gummidut.!
hvist man er fingersnil.! kan man svejse et stykke rør på tværs på skaftet
af samme tykkelse som skaftet.

en lille fif for at få ukrudt til livs kan man købe en japanerhakke.
eller ring hakke.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis