Slibning/Filing af motorsavkæder

Hej alle Er der nogen der ved hvorfor kædesavklinger bliver betegnet med f.eks. 3/8, 0,325 o.s.v På de klinger jeg har liggende står der 21, 73, 91 o.s.v. Er der nogen der ved hvilken filstørrelse man skal bruge til 21, 73, 91 Gætter på at til 21 bruges 4.0 mmm, til 73 bruges 5.5 mm og til 91 bruges 4.8 mm Gode råd modtages med kyshånd Vh Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Hej alle Er der nogen der ved hvorfor... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Saveniels Det må jeg nok sige Så mer ingen tvivl mulig mere. Det er fordi jeg har haft for mange fødselsdage (75) og det er 2 år siden jeg fik brænde hjem. Jeg har 2 elsave med kæde 91 1 motorsav Stiga med kæde 91 1 " Husquarna med 22 " svæerd og 73 kæde. 1 motorsav Sachs Dolmar med 0.325 kæde Kunne pludselig ikke huske hvad for slags file jeg skulle bruge. Har 3 Pferd kombi med fladfile til rytterne 1 stk med 4.0 mm 1 stk med 4.8 mm 1 stk med 5.5mm Tak for det Saveniels..Er fuldstændig klar over alt. Nb: Jeg får 55 skrm. eg i 3m længde hjem om et par dage. Endnu engang tak Vh Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

hes saveniels.

jeg har en lille bog om moforsavs tilbehør. fra oregon. om sværd og kæde delling
og andet savgrej.

og en hoved katalog fra stihl.(motorsave) og andet tilbehør. der står alt i mellem
himmel og jord.???

det var da længe siden at jeg har hørt fra dig.! (beskrivelse)
Jeg skriver når jeg har noget at sige.

Er der spørgsmål hvor jeg mener at kunne hjælpe så skriver jeg ellers ikke.

Det er jo ikke en chatside men et forum.


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

okay.

jeg trode at du var gået i spåner,!

men det er dejligt at du giver hånd med de spørsmål som brugerne kommer med
svar om alt fra skæretand til gaspalen,! (motorsaven)

jeg har en stihl ms 192C en lille lækert sav til beskæring og andre mindre sav opgaver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis