Pudsning med streger,huler, ujævnheder, dårlige kanter - Er det acceptabelt ??

Jeg ved at dette spørgsmål burde høre til i kategorien burde-have-gjort-det-selv, men jeg håber der sidder nogen erfarne folk, som vil give lidt feedback på om det er acceptabelt, kan det reddes og lign.

Jeg har netop fået pudset min sokkel på mit hus af en "murer".

billeder af resultatet kan ses her: http://picasaweb.google.dk/JKDKOD/O...email#

Men desværre er der utroligt mange streger i overfladen (efter sten/mørtel der har sat sig fast på pudsebrættet)..
Men mureren siger at dette er normalt og at det ikke kan gøres bedre.
Kan det virkelig passe? og dette acceptabelt ? jeg havde jo regnet med en pæn, jævn og glat/ensartet overflade...
Burde en ordenligt murer ikke kun håndtere/skylle sit pudse bræt så der ikke kommer 1 mm dybe pudse streger overalt... og håndtere pudse brættet, så pudse bevægelser ikke fremstår som små ujævnheder.

Udover disse streger, så vil han have mig til at montere armeringsfilt uden på sokklen for at det kan holde. Er dette en god ide ?
(det skal jo limes, så man kan frygte at sokklen ikke vil kunne ånde bagefter )
Og vil evt. streger/små mærker i sokklen ikke blot fremtræde endnu tydeligere, når der kommer filt uden på ?

Og kanter ved vindure/døre/hjørne er ikke lukket helt.. men gaber nogen steder lidt op til 1 lille mm... men han regner nok med at filten dækker alt dette sjusk.. men min vurdering er jo at der vil trænge vand ind.. og sprænge mit nye puds når der kommer frost.
Har jeg ikke ret i at det er vigtigt at der ingen revner/huller er, hvor vand kan trænge ind.. Uanset om der kommer filt på eller ej. ?

Og samtidigt er der på flere vinduere og døren ingen plads til fugebånd, på overkarmen, da puds-laget netop flugter med over kanten på karmen..

Jeg valgt netop at få en murer til at pudse (for at undgå disse streger... og får at få det helt jævnt...) men nu står jeg med et dyrt resusltat som er ligeså ringe, som det jeg selv havde kunne præsteret.. Det var så 2. gang i min tid som hus-ejer, hvor jeg valgte ikke at gøre-det-selv.. og det var så anden gang jeg var udsat for meget ringe håndværk.. ;-(

På forhånd tak for feedback...

Jack / Odense
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forhåbentligt har du ikke betalt den klovn endnu, for det er da noget rigtigt fusk der er udført der. hvis muren opdager en streg i overfladen burde han lige vaske brædtet af, så det er simpel dovenskab. Og en Ommer.

V.h.  Håndværkeren
Ja, Det må jo være noget med at lægge sag an mod ham. Man må ikke bare udelade at betale en regning!!

Jeg tror nu jeg ville finde en anden pudset sokkel. Tage nogle billeder af den. Og så spørge om han stadig mener det er umuligt...!!

Det vil selvfølgelig være en fordel at alt hvad du laver af reklamationer, bliver dokumenteret og gemt.

Mht. din erfaring med håndværkere, har jeg også prøvet det med en murer. Der skulle laves gulv med fald i brusnischen. Og af en eller anden årsag skulle vandet løbe opad, for at komme hen til afløbet.
Jeg fangede den med det samme, og han fik lov at lave det om!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej

Jeg har kigget lidt på dine billeder. Der er mange streger ja, eller slæbespor som jeg kalder det.
Det tyder på sokkelpudsen er blevet for tør inden din murer fik det pudset over. Derved trækker man streger når pudset er for tørt til de grove sandkorn, på overfladen, kan pudses  ind i pudslaget. Prøv at snakke med mureren om det ikke kunne reddes med en overfladebehandling/tyndpuds. Jeg mener skalflex har en der hedder sokkelgrå.

Håber I får løst problemet på en ordenlig måde.
For h...... hvor er det grimt, for at sige det mildt. Han må have drukket for mange pilsnere, mens han lavede det. Derudover studser jeg over at i ikke har gravet et stykke ned og pudset ned under jordniveau - det er virkelig ikke særlig pænt. Min nabo har lige fået pudset sin sokkel op og den er næsten lige så glat som en barnenumse og med nogle flotte skarpe kanter - den halter da også også lidt hos dig. Håber ikke du har givet ham penge for det fusk der.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis