Lego-trip for store drengerøve...

Hejsa.

Ligesom sikkert rigtig mange andre hankøn herinde, er jeg en forvokset drengerøv med et lidt støvet CPR-nummer.

Jeg har lige fået et Lego Technic-trip.

Det startede sidste weekend med et lille sæt, bare lige for at se, om jeg stadig kunne sætte to stykker plastic sammen. Det gik til husbehov:

I dag var vi så på Fisketorvet, det var muligvis en skidt ide for vores husholdningsbudget, men ren terapi for parforholdet - Elizabeth havde fjernsynet forsig selv, mens jeg invaderede spisebordet...

Her er alt sorteret og talt op, så jeg ved, alt er der

Tæt på det færdige resultat...

Og så efter 4 timers puslen:

Man kan have sine meninger om Lego - jeg synes f.eks. ikke, det er specielt sympatisk, at en dansk virksomhed ikke har en dansksproget hjemmeside, men lad nu det hvile. Jeg kan tage min nye lift-vogn med op på juniors værelse og finde hans gamle Lego-kasse (som indeholder meget af mit Lego tilbage fra 1970'erne) - og skidtet passer stadig sammen  Det er da et koncept, der holder.

Nu har jeg i hvert fald fundet noget, jeg kan ønske mig i fødselsdagsgave de næste par år - mit håb er at få hele samlingen med tiden.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da godt at det er dit hovede Lars, havde det været dine ben, havde du rendt dig selv ihjel

Men indrømmet jeg samler på Dampmaskiner og sidder nogle gange og hygger mig med at holde gang i dem alle.
Jeg samler åbenbart på edderkopper og spindelvæv.
Når de bliver trælse at se på, piller jeg dem ned. Og dagen efter er der en ny flot en...!!

Jeg har selv et par kasser til at stå med gammelt legetøj. Jeg fik en del LEGO, men især meget af det der jeg ikke kan huske hvad hedder... Noget med både træ og metal, af forskellige længder, med huller i. Og så en ordentlig bunke skruer og møtrikker... Det har jeg dælme lavet meget sjovt med!!
Og jeg glæder mig til der kommer en lille ny som jeg kan give det til.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis de metal stænger er grønne med tre rækker huller i hver, så er det Tekno er de gullige med en række huller er det Mekano. Der blev også lavet nogle af træ, de er fra Brio.
Nemli, ja!!
Tekno... Det var en god investering.

Og for pokker hvor jeg savner at sidde med noget konstruktion man bare kunne skrotte bagefter...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Næstformanden på 20 sep 2009 13:35
Nemli, ja!!
Tekno... Det var en god investering.

Og for pokker hvor jeg savner at sidde med noget konstruktion man bare kunne skrotte bagefter...

Næstformanden
Tekno` Den lille ingenør, jo jeg havde også et par kasser af det, som jeg desværre skulle dele med min bror ÆV
Det er oppe i svimlende priser i dag, jeg søgte i nogle år efter den lille elmotor, du ved den med en hestesko magnet og åben kumentator. Da jeg så endelig fandt en ville butikken have mere end en bondegård for den.

Annonce

Hej Håndværkeren.

Sad lige og læste overstående.
Så-dan en tekno-motor har jeg til at stå på min hylde, som den ku' "æde" batterier, det var jo før trans-formeren blev almindelig.
Det er det eneste der er tilbage fra ingeniør-sættet.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja det var de flade 4,5 volt, en af min fars lærlinge ville lige vise mig hvordan man kunne se om der var strøm på, så han satte tungespidsen på begge poler samtidig. Hvad han ikke vidste var at det var et helt nyt, så sikken han sprællede. Det skulle jeg ihvertfald ikke prøve, da var jeg 7 år= 51 år siden.
Håndværkeren.

Vores nabo det var i beg. af 60 erne han var landmand, men havde ikke indlagt el (som den eneste) så brugte petroleums-lamper og flagermus lygter når han var i stalden eller laden.
Hans radio blev drevet af et stort skrummel af et tør-batteri,mener det var på 90 V. jeg fik det når han ikke mere kunne bruge det til radioen, så kunne jeg jo forsøge mig lidt frem, kan huske jeg fik et ordentlig rap over tungen, da jeg lige sku' teste.

Har lige læst om tekno ret spændende læsning.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvor mon Albino blev af, tabte han helt mælet bare fordi vi "gamle" gik lidt i barndom

Håndværker.

Ja tror det. Jeg er da et par år yngre end du, kan jeg da se. Og så gamle er vi da heller ikke.
Da jeg var helt lille havde vi også petroleums-lamper,(kan ikke huske det, men har fået fortalt) og senere jævnstrøm, stikkene skulle vende på en bestemt måde for at de duede, byen havde eget elektricitets-værk,i 50erne, måske var det almindeligt dengang ved det ikke, og senere i Aalborg da jeg var i lære, i begyndelsen af 70erne var der jævnstrøms-mortore til maskinerne, under brædde-gulvet, nogle ordentlige moppe-drenge.
Den sidste by i Danmark; Vangs-Å i Thy fik først el i 1977.

Mvh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis