Fuldspartling af træplade?

Hej,

Skal have fuldspartlet en træplade, der skal bruges udendørs, men hvilken spartelmasse skal jeg bruge - den skal kunne slibes og males?

Tak og med venlig hilsen
Ole

Ole
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den spartel du skal bruge, skal hvertfald indeholde fibre, ellers vil den ikke kunne arbejde sammen med træet. Men hvorfor skal den spartles? bare nysgerrig...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Træpladen sidder på en dørramme, som er lidt skæv og som skal være helt glat - derfor er det nemmest at spartle og slibe den. Har du navnet på et konkret mærke der indeholder fibre og som ville være godt til at binde på en MDF plade?

Mvh
Ole

Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kit! Linolie.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Kit og linolie? Kan man smøre det på hele dørfladen og efterfølgende slibe på dét?

Mvh
Ole

Ole
Troede det var en vandret flade... Når den er lodret er det en anden type spartel du skal bruge Så bare noget træspartel/snedker spartel vel og så mellemslip et par gange vel...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det jeg mente var linoliekit. Nah... Måske ikke så godt... Havde ikke lige læst dit indlæg ordentligt.

Men ellers en god acrylspartelmasse der også kan gå udendørs. De findes. Eller måske noget plastisk træ... ved ikke om man må bruge det udendørs.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg købte på et tidspunkt noget spartel der hed IRON det ligner almindelig spartel men lugter lidt kemisk. hæfter rigtigt godt på MDF. men når man skal slibe i det. det er hårdt arbejde. det er ikke for ingen ting det hedder IRON. så hvis du bliver anbefalet det. så lad være at bide på. det vil du fortryde.

Jacob
hmmm... Kender det ikke lige... Men det er vel det man bruger til biler? Uden at jeg aner det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også