nyt naturgasfyr eller hvad ?

Hej Vi har for nyligt købt et hus fra 1972 på 145kvm og kan se at vores varmeforbrug bliver ca. 19000kr/år og vil i den forbindelse godt ha jeres mening om, i mener at det kan betale sig at udskifte vores naturgasfyr med et mere moderne eller måske en anden varmekilde? Da jeg ikke har en skid forstand på gasfyr og varmebeholdere kan jeg ikke sige meget mere end at: Vores naturgasfyr er et Saunier Duval og varmebeholderen er en scan unit. Jeg ved at begge er over 10 år gamle og jeg tror, at de er de oprindelige fra 1972. Vi regner med at bo her i 5 til 7år til børnene er blevet lidt større og vi regner med snart at efterisolere huset. Sig til hvis jeg mangler at oplyse noget ellers fyr løs med jeres ekspertråd 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop ideen om gasfyr, og se dig om efter et pille fyr, det vil kunne halvere dine varme udgifter, du kan også indvestere i en varmepumpe, i vore dage er de så udviklede at hvergang du stopper 1 krone ind, får du 3,5-4,5 kroner ud i varme.
Hej bent.
Hvis jeg var dig og kun skulle bo der i 5-7 år
så ville jeg kun kikke på isolering evt vinduer og døre, der sker en masse på det område
der hedder opvarmning for tiden og det koster.
så skal du ikke bo der i mange år så kik på  steder hvor det ikke koster så meget
tit er det også der der er mest at hente.
husk iøvrigt altid at kikke på dit hus med en evt købers øjne ( ville du betale extra for et nyt
gasfyr)

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hæ, hæ Hitman,
Mht. til spørgsmålet "ville en køber betale ekstra for et nyt gasfyr" - så kan man jo også vende det om "ville en køber betale mindre for huset, fordi gasfyret snart skal skiftes" ;-)
Til aerligebent:
Hvis du lige har overtaget huset, så skulle du måske starte med at få dig et serviceabonnemt (er iøvrigt lovpligtigt) og når så gasfyren kommer ud for at servicere det, så kan du måske lige få ham til at fortælle lidt om fyrets tilstand. Alternativt kunne du måske også ringe til Saunier Duval og få dem til at fortælle dig, hvor gammelt fyret er.
Held og lykke med det :-)

Tamsen

Jov Jov Tamsen.
Tror bare køber vil sige at der skal være en eller anden form for opvarmning
og skal man ikke blive boende der så er der bedre steder at lægge moneterne
Selv har jeg lige brugt over hundredetusinde på et pillefyr
men jeg blir også boende
iøvrigt tror jeg ikke ham Bent gider at svare tilbage
trist holdning

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Kære Hitman.
Det er noget du må vænne dig til her på LDS. det hænder at vi får besøg af den type der smider bolde i luften, uden at gribe dem igen
Annonce
 Jamen det prøver jeg skam også på.
Håndværker

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Jordvarme pumpe er klart den billigste løsning

smeden

Det må være en type nr på den og der må også vær en opstart dato på nogen af de papirer der er til kedlen..?

Men som sirsoren skiver så er jordvarme at foretrække men ikke en billige løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis