Postkasse

Hej

Jeg har lige fået udskiftet alle vinduer og døre i mit hus bygget i 1971. Døren havde tidligere brevsprække, men vi har valgt at droppe brevsprækken i den nye dør.

Men vi er i tvivl om en postkasse SKAL være placeret ude ved indkørslen eller er det tilladt at sætte en postkasse op ved siden af døren. Hvis huset var bygget efter 1973, så gav det sig selv at postkassen skal være ved indkørslen. Når vi er i tvivl, så er det fordi vi ikke ved om regelmenten kun gælder for, hvornår byggetilladelsen er givet eller om det generelt gælder, hvis man vælger en postkasse uanset byggeår.

På forhånd tak for svaret :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Inde på post.dk kan du søge på "placering postkasse" blandt søgeresultaterne er der en Pdf Brochure der omhandler placeringen. Måkse svaret kan findes der.
Umiddelbart tror jeg godt, at du må sætte postkassen på huset, når huset som nævnt er over en hvis alder.

Hilsen Sømanden.
Den må gerne sidde på huset, men du skal nok regne med at reglerne bliver ændret så den skal ud til fortov

Hilsen Aksel
hvad med at drop de postkasser og anskaffe dig en brevdue,,, det er heller ikke tit at de kommer med rudekuverter

Wolla

Hvis du sætter den ude ved vejen sparer du posten for en tur op til dit hus. Du slipper samtidig for at skulle sikre snerydning i din indkørsel for at få post
Tja, det med snerydning er noget som man gør et par gange om året i disse tider med klimaforandringer...

Jeg har postkasse op ved hoveddøren og har ikke hørt brok fra postbudet. Så alt er i orden og tak for svarene :-)

Selvfølgelig foretrækker jeg elektronisk post, men så længe der er nogen som ikke kan finde ud af elektroniske fakturaer mv. så bliver der forsat en postkasse. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis