Motorsav Partner P351

Min ellers så trofaste sav er begyndt at udvise lidt sjove tilbøjligheder, det foregår ved at saven "standser" op efter at have savet ca 2,5 cm ind. Derefter kan den skære lidt igen  Det er ikke noget problem ved start af saven eller tomgang ej heller ved savning af mindre grene.

Der er prøvet med andet benzin ,ny kæde og sværd. Så står lidt på bar bund!

Mvh Daniel

Mvh. daniel

Min ellers så trofaste sav er begyndt at udvise... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pas!

De symptomer du beskriver lyder præcis som de problemer man kan få med et slidt sværd der trænger til at få filet kanter, eller hvor kæden vælter i sporet fordi det er slidt skævt eller for bredt.

Det kan det jo ikke være med nyt sværd og ny kæde og så må jeg gi' fortabt.

Niels Ejnar

www.saveniels.dk

Tak for forsøget. Overvejer efterhånden at skifte saven ud , da dele efterhånden også løber op. Så må ud og sondere markedet

Mvh. daniel

hvilket kæde olie bruger du.! er det vagetabilsk eller de almindelige eller de trede.???
det væreste er koblingen der er ved at stå af søllet med fedt eller olie siden den ikke
kan trække kæden.!!! på sværdet står det hvilket type kæde der skal bruges sammen.

med vilje har jed prøvet at save med slidt kæde og sværd. hvist det kan få lov
til at  køre længe nok er der en blå sværd og kæde. det lugter brændt metal og træ og olie.!?
hvist blot motoren holder. (koblingen) er afprøvet med en stihl ms 170. ja den kørte med
nyt sværd og kæde uden problemer.!

apro pros. du aktiver vel ikke kædebremsen under brugen
med mindre at bremse båndet hænger på koblingen.???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis