Lakering af guitar?

Hej. Håber der er en maler eller snedker der ved lidt om hvordan man kan løse flg.

Jeg er i færd med at købe en ny elguitar. Desværre fås den ikke længere i den farve jeg ønsker, som er en dyb, klassisk vinrød i højglans.

Den fås dog i to matlakerede versioner som måske kan gejles op så den bliver så jeg vil have det.

Nu er spørgsmålet bare: skal man købe den i mat brun og så give den noget rødlig højglans, eller skal man købe den mat rød og så tone den lidt ned så farven bliver mørkere og mere "klassisk". Med andre ord er det nemmere at give den brune et rødligt skær, eller at nedtone den røde.

Takker :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Er lidt nysgerrig hvad er det for en guitar.. akustisk eller ???

Mvh Jan J
Skrevet af Isfuglen på 18 sep 2009 16:15
...  en ny elguitar.
Helja, jeg gætter på en elguitar.

Men Isfugl, hvis du vil have et resultat der holder, så tror jeg ikke din tilgang er tilstrækkelig.

Køb den giutar, hvor tonen ligger tættest på det du ønsker. Så afmonterer du spaden og afleverer den til en autolakerer, der kan give dig lige den glans og tone du ønsker - samt holdbarhed.  

Hej Lars on..
En akustisk kan oggå have mick.. ligeledes en halvakustisk, og så til sidst en helakustisk.... så er stadig nysgerrig !!

Mvh Jan J

Øh...elguitar er vel elguitar.

En solidbody, hvis det var det Du ville vide.

Tja, jeg må nok erkende at I har ret, det er ikke noget man lige fikser selv hvis det skal se ordentig ud.

Skrevet af Isfuglen på 19 sep 2009 13:11

Øh...elguitar er vel elguitar.

Hej..
Der tar du så helt fejl.. skal ikke blande mig mere i din tråd.!
Mvh Jan J

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også