Tråden er låst

påhængsmotor købes

hej er på udkig efter en 4-8 hestes motor,, 2 eller 4 takts er ligemeget,,bare den er billig,, og jeg mener "billig" da den kun skal bruges en eller to gange om året,,,,, gerne omkring lolland,, men er villig til at køre "langt" efter et godt tilbud hilsen frank

"" hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt""

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have en u.b. motor der bare skal hænge uvirksomt hen det meste af året, er det ikke noget billigt bras du skal have fat i. Du kan måske være så heldig at finde en Britich Seagull på 6 hk. den kan tåle den behandling, mere moderne motorer vil stå og tære op når de ikke bliver brugt så ofte.

V.h.  Håndværkeren
det var ikke tanken at den "bare" skulle hænge bagpå, og være uvirksom,, men som styre "enhed" for vi tager en anden båd til at trække den jolle hvor den evt motor skal sidde på ud til ruser og garn her på fjorden,,så er vi fri for at svine den trækkende båd til med tang,vandmænd osv,,,,,,

hilsen frank

"" hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt""

Så vil en Seagull være det bedste du kan anskaffe, den har en stor fordel som mange sejlere satte stor pris på førhen, den gang der var sejlere til. Den kunne ligge nede i kistebænkens fugt i årevis uden at tage skade, og lige så snart man havde brug for den så virkede den, blot man hældte frisk benzin og olie på. Olien er til gengæld dens store minus, der SKAL 10 % olie i benzinen. Og så kan man altså hører at den er igang hvis der gives fuld kraft !
Jeg ved ikke om en anden af brugerne her på LDS. vil sælge dig en, men prøv at søge på Lynæs, så kan du kontakte ham.
du menner billig der kan du købe en motor hås en bådophukker
jeg siger også en britich seagull. en motor der næsten kan tåle denne mishandling.?
tak for svarene,,nu var det jo ikke meningen at motoreren skulle sidde permanent
på jollen,planen var at tage den med hjem hver gang,og sådan en seagull har jeg
faktisk haft,,tilbage i 1983,da jeg havde bopæl ved isefjorden,,hilsen frank

"" hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt""

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis