Vandskibøjle

Er der nogle der har noget erfaring med at montere en vandskibøjle på en speedbåd? Måske lavet en selv? Eller måske ved hvor man kan købe den slags?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MadsPeterBach på 17 sep 2009 19:56
Er der nogle der har noget erfaring med at montere en vandskibøjle på en speedbåd? Måske lavet en selv? Eller måske ved hvor man kan købe den slags?

Den kan du købe lige her:  www.mmc.dk

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværker.

Jeg blev lidt nysgerrig efter at vide hvad der mentes med sådan en vandskibøjle, så besøgte mmc.dk. Synes dog ikke jeg kan finde nogen i Deres katalog. Har du selv set den der, eller har du bare givet linket videre?

Mvh
Sømanden.
En vandski bøjle er en stangt eller bøjle der monteres agter i en speedbåd hvor i vandskiløberen hænger, der giver er større manøvreevne for båden. Og ja jeg mener at have set den i deres katalog.
Nu har jeg så "gnasket" kataloget igennem både for og baglæns, og du har ret de har den ikke mere. Så det må være i et af mine gamle kataloger jeg har set den.
Hej Håndværker.
Kendte godt formålet med sådan en bøjle, men har set dem i forskelige udformninger, så det var ren nysgerrighed.
Ved også godt det giver bedre manøvreevne, se på de "gammeldags" slæbebåde, de har slæbekrogen tæt på midtskibs. Ulempen er så bare at det giver dårligere stabilitet, når trækpunktet er for højt oppe / for langt fremme.

Mvh Sømanden
Annonce
Alle snakker om den, men ingen ved det

Wolla

En hvilken som helst seriøs "bådpusher" kan hjælpe dig.....de sælger jo den slags...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Jan
Har ledt lidt på nettet og kan ikke rigtig finde noget. Måske hedder det ikke en "vandskibøjle" i forhandlersprog? Har du et bud på en god "bådpusher"?
hmm tænker på om ikke watski.dk har det.. de har mest i "vandleg"

De har en krog og så en "VANDSKISTANG PRO" hvis det er sådan en.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Mads,

Her kan du finde én til 2.395,-
http://www.skicraft.com/

Ellers prøv:
www.monstertower.com

De bliver også kaldt for vandskitårn.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan