for høj tomgang på maxi

Jeg har gennem længere tid har jeg arbejdet på mit lille maxi projekt. Og i dag lykkedes det mig at få gang i motoren. Skønt! Problemet er bare, at den spurter afsted i tomgangen. Jeg prøvede at dreje tomgangsskruen ud ad, men kun med det resultat at den slet ikke var i og motoren fortsatte i alt for høje omdrejninger. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

I øvrigt lagde jeg mærke til, at der kommer benzin ud af bundkarret på min karburator. Det lukker ellers godt til, men skal der være en pakning jeg ikke har??

Håber I kan hjælpe

Mvh Flymale
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm, hvis pakningen i bundkarret er der, og det er spændt godt til, så flyder den nok over, og render ud et andet sted. Grunden til at den tager alle de omdrejninger, er enten at dit kabel er for stramt, så tomgangsskruen ikke påvirker spjældet, eller at den får falsk luft et sted...


 

Hmm... okay. Jeg mangler en pakning i mit bundkar har jeg fundet ud af. Den skal købes i dag. Det luftfilter der sidder på er slidt, så bør nok prøve med et nyt. Men det der undrede mig var at selv med tomgangsskruen ude, påvirkede det ikke omdrejningerne. Jeg tror ikke mit kabel er for stramt, men ved det ikke helt. Hvordan slækker man nemmest kablet?
Kan sige at når jeg skruer tomgangsskruen ind stiger omdrejningerne. Når jeg drejer den ud falder de, men jeg skruer den så meget at jeg står med den i hånden og omdrejningerne er stadig for mange. Nogen der ved hvad det så kan være?? Burde vel gå i stå, når skruen bliver taget helt ud??

God weekend.
Jeg tænkte, den cylinder jeg har i er boret, desværre, sådan var den da jeg købte den. Men kan det være grunden til at den tager for mange omdrejninger i tomgang?
Nej altså, selvom plumben er taget burde den gå fint i tomgang. Kan kablet flyttes op og ned der i toppen af karburatoren? Det behøver ikke være meget, du skal bare kunne mærke at det er løst, så det ikke holder spjældet. Mistænker nu stadig det for falsk luft.. Nok ved indsugning. Jeg havde engang en dårlig pakning ved studsen. Det var skyld i høje omdrejninger


 

Annonce
Kablet kan godt flyttes op og ned. Mit luftfilter er smadret udenpå, så kan godt være det er der den ligger. Men sjovt nok er indsugningen også det eneste sted hvor jeg ikke har originalpakning på. Kunne ikke få den til at passe og har brugt flydende pakning i stedet. Jeg arbejder lidt videre, tror i hvert fald du har ret med det med den falske luft!
Tak for hjælpen!!
Tvivler en smule på det med filteret, men prøv at pil det er og sæt en finger sådan halvt foran karburatoren.. altså så der ikke kan komme så meget luft igennem..


 

Det vil jeg prøve:-) Super
Okay! Når jeg tager luftfilteret af og blokerer en del af luftindtaget falder omdrejningerne til mere passende niveau. Men nu er der opstået et nyt problem.
Der kommer udstødningsrøg ud af topstykket når jeg gasser op og der drypper olie ud mellem cylinder og topstykke. Hvor kan det komme fra??

Mvh Flymale
Skift din toppakning, og så burde det være klaret..


 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis