for høj tomgang på maxi

Jeg har gennem længere tid har jeg arbejdet på mit lille maxi projekt. Og i dag lykkedes det mig at få gang i motoren. Skønt! Problemet er bare, at den spurter afsted i tomgangen. Jeg prøvede at dreje tomgangsskruen ud ad, men kun med det resultat at den slet ikke var i og motoren fortsatte i alt for høje omdrejninger. Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

I øvrigt lagde jeg mærke til, at der kommer benzin ud af bundkarret på min karburator. Det lukker ellers godt til, men skal der være en pakning jeg ikke har??

Håber I kan hjælpe

Mvh Flymale
Jeg har gennem længere tid har jeg arbejdet på mit... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hmm... sagen er, at jeg lige har skiftet toppakning. Til gengæld er topstykket planet, så er det måske der fejlen ligger? Hvis jeg vil undgå at købe nyt topstykke, kan en pakning og lidt flydende pakning oveni så gøre det??
Nej, det var også sådan da jeg købte det. Sagen er den, at jeg fik fingre i en gammel puch, der var blevet brugt som crosser. Der har været stelforstærker på og alt muligt. Mit projekt går ud på at gøre den så original som muligt. Men desværre er den både boret, planet og gearet. Så det er ikke mig selv der har planet det.
Har den kørt med det topstykke? For så er det jo ikke der problemet er?


 

Det går jeg ud fra, men ved det faktisk ikke. Da jeg købte den havde den ikke været startet i et halvt år. Men som den er nu, ville den godt kunne køre. Den ville bare trække meget ujævnt.
Annonce
Altså larmer det fra topstykket? Hvis der render olie ud, så burde du nok skifte pakningen, og evt. få rettet topstykket lidt af


 

Det larmer sådan set ikke. Der er bare røg derfra. Den drypper ikke olie derfra mere. tror bare jeg får fat i et topstykke der ikke er planet, så burde den sidde tæt.
Kunne der ikke bare sidde olierester der drypper af når den bliver varm? Det med at den kører ujævnt er nok noget med brændstof eller tænding.


 

Ved ikke helt, du har nok ret med olien. Det med de urene omdrejninger lyder meget som et brændstof/luft problem. Men det er svært at sige. Jeg har ikke fået dæk på endnu, så den kan ikke køre. Bliver lidt nemmere når jeg´kan finde ud af hvordan motoren reelt trækker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis