Let konstruktion af badeværelsesgulv i etageejendom?

I forbindelse med at jeg skal lave helt nyt badeværelse på 2. sal skal jeg lige høre om der er nogen der har nogle gode forslag til en let konstruktion. Umiddelbart er jeg ikke begejstret for en tung konstruktion med beton idet den formodentlig vil være for tung til bygningen.

Er Litex plader stadig aktuelle eller hvad bruger man i dag?

Mvh
Mads

I forbindelse med at jeg skal lave helt nyt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af sælbyggårn på 18 sep 2009 21:18

Eller du kan lave en opkant til brusenichen og lave fald med gulvspartel.

Jeg benytter mere eller mindre altid det med en opkant, også spartler faldet i bruchenichen.

Men man kan også sænke det ned i bjælkelaget, i selve brucheområdet, evt. med fald med unidrainet, dette er en nem løsning.
Skrevet af BOFH på 18 sep 2009 21:33
Kan man ikke understøtte det ved bundkanten og/eller skrue det fast i siderne mod væggene såfremt det ikke konflikter med pex'en? - vil meget gerne kunne nøjes med et lag.

/BOFH
GF kan både benyttes svømmende, og som fastgjort underlag, så kan laves som du vil have det.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Koluda,

Hvilke skruer bruger du til det gulvgips? (til strøer) Jeg er blevet anbefalet T/C 65, som koster en formue. Bruger du dem normalt?

Desuden kan jeg også se de er til stål. Men Stark står fast ved at jeg skal bruge dem.

Hilsen

Jesper
Hej
Lige et indlæg til debatten.

Jeg kender ikke noget til gulvgips, men almindelig konstruktions krydsfiner af god kvalitet kan også bruges - det er godkendt til brug som gulv i vådrum ved samtidig brug af vådrumsmembran.
Det er nemt og stabilt at bruge samt forholdsvis billigt. Man kan efterfølgende lægge klinker på, der skal bare bruges en fleksibel fliselim og flisefuge.

Venlig Hilsen
Steffen
Og helt præcis hvilke type "almindelig konstruktions krydsfiner af god kvalitet" er det du mener kan bruges som direkte underlag for flisebelægning?



Hej igen

Krydsfiner af god kvalitet, har selv brugt af mærket Moelven. Min 22-25 mm tykkelse, 30 cm mellem strøer/spær, som skal dimensioneres så de er stabile - spørg en konstruktør/ingeniør hvis du er i tvivl.
Plader limes og skrues til strøer/spær.
Vådrumstætning udføres efter foreskriften.
Der bruges fleksibel fliseklæb og flisefuge beregnet til underlaget.

Vh Steffen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også