Batterilampen lyser når jeg skal koble ned i gear.

Hejsa alle der ved mere om biler end mig, og det kan ikke være så få.

Jeg har et problem.

Jeg har en ford ka fra 1997 1, 3. Problemet er at når jeg kører, og skal skifte gear fra fx 5 til 3 så begynder batterilampen at lyse, og skifter jeg ikke gear sådan nogenlunde hurtigt (inden for 10 sek), går bilen ud!! Den starter perfekt hver gang, så det kan vel næsten ikke være batteriet?

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig, for det er mega irriterende.

Jeg har ingen ide om hvad det kan være så alle svar vil jeg tage imod med kyshånd.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det efter du har kørt længe eller gør den det også med kold motor? Noget tyder på at din motor ikke kan holde sig selv i tomgang. kan den fint gå i tomgang, hvis du holder ind til siden, eller går den også ud her? Hvornår har den sidst fået skiftet tændrør og tændkabler mm. ? Og holder du de regelmæssige olieskift?
Den gør det ikke med kold motor, og starter perfekt, hver gang. Og den kan sagtens holde i tomgang. den har for en måned siden fået skiftet tændrør. Tændkabler har den ikke fået skiftet, i de 2 år, jeg har haft den, så det har den nok aldrig fået. Mht til olieskift, er det kun 3 måneder siden, da den skulle have skiftet et utæt bundkar.

Tak for hurtig respons.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis