Køb af damjolle

Hej

Med håb om lidt tips og råd, skriver jeg her... Jeg har fået tilbudt en 17 fods damjolle af træ med en 6 hk indenbords saltvandskølet Korsør motor, med dynastarter og automatisk lænsepumpe, og en tilhørende bådplads i København. Jeg er dog temmelig uerfaren bådkøber, så er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal være opmærksom på?

Jeg er vant til meget håndværk og gør-det-selv arbejde, men har dog aldrig haft så meget at gøre med både eller motorer.

Er der nogen typiske fejl ved damjoller? Hvad består den primære vedligholdelse af? Osv osv...

Mange mange mange tak for hjælpen!

VH
Laust Nielsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det korte svar er jo hvad du nok selv er klar over.. nemlig ikke noget råd og svamp i træet og så er motoren ikke står for en udskiftning. Tjek evt. kompression.
Er man først varm på båd og bådeplads er der nok nogle ting man ikke ser så grundigt og objektivt, så hvis du kender en der har båd selv, som vil tage med ud og se på den er det jo det bedste.
Men hvad er prisen og hvor stor en del af prisen er for pladsen??

Du kan evt. læse det sidste indlæg i denne tråd

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du eller andre er interesseret har jeg en gl. jolle 15-16 fod, glasfiber m indenbords motor (lister peter 11 HK),noget forsømt til næsten foræringspris. Ligger i korsør

Hilsen
Allan
Tak for svarene!

Prisen er 22.000, og det er lidt uafklaret om det med eller uden bådplads... Men så vidt jeg kan se på andre brugte damjoller, er det en nogenlunde fornuftig pris, især taget beliggenheden taget i betragtning (i en af Kbhs kanaler).

Jeg vil tage ud og se helt tæt på den, og banke lidt i træet. Jeg skal íkke ud for det samme som historien i den tråd beretter... Hvordan tjekker man motorens kompression?

Og hvordan tjekker man at damdæk og tragt er tæt?

VH
Spørge-Jørgen...
Hvis den ligger i vandet er det jo let at se om den er tæt
Sådan en bådplads i en kanal i kbh må da representerer en del i værdi. Udi i Brøndby havn ligger de mindste pladser på kr 10.000 sidst jeg hørte priser der.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej allan,,er det glasfiber på træ eller ren glasfiber ??? og hvad er "næsten foræringspris ??? send mig evt en mail på [email protected] hilsen frank

"" hvorfor gå på arbejde, når man kan gå på jagt""

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis