Maling af lærk (klink) behandlet med linoiliemaling

Hej
Jeg har en 2 år gl carport beklædt med lærk klink. Lærketræet er inden "ophæng" blevet behandlet med linoile maling og fungicid efter alle kunstens regler.

Nu har træet alligevel fået den grå/sorte overflade ............

Kan jeg uden videre behandle med Gori Extreme ovenpå linolien? (efter en tur med trævask)

Har det nogen betydning at det bliver sort? Jeg tænker mest på om træet kan holde til varmepåvirkning fra solen?

Takker
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At det bliver gråt/sort betyder ikke så meget, det er mest kosmetisk, men har du overflade skimmel på brædderne, bør disse børstes af inden du maler dem.

Problemet med rå olie behandlede overflader, er at sole nnedbryder olie og derved den træ beskyttende effekt, og lærken derfor alligevel hurtigt sætter skimmel på overfladen.

Jeg vil benytte en hel dækkende eller laserende farve på dem, hvis de er meget sorte.

Er de kun grå, kan de friskes op med træbeskyttelse, tilsat en smule pigment.
Tak :-)

Er det rigtig forstået at jeg godt kan male med Gori Extreme dækkende ovenpå de linolie-behandlede brædder? Efter en tur med trærens og børste.
Det er faktisk sådan at konen mener det er pænere med en sort carport - så farven er valgt på forhånd....... Det er bare rart at vide om det kan lade sig gøre.
Jep, ingen problemer i det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også