hjælp, ny computer

hej folkens

Vi skal have en ny computer til den lille familie, også faldt jeg over denne,

http://kundeservice.tdc.dk/privat/b...p?id=21336

Vil den være god til vores forbrug, som er at surfe på nettet, lidt spilleri nok mest pixiline agtig, diverse office opgaver og afspilning af musik???

jeg ved godt at AMD processore ikke skulle være det bedste men er det noget jeg kommer til at mærke??

Jeg har søgt lidt på edbpriser.dk og det skulle da være et meget godt tilbud...

Jeg håber der er nogen der har lidt og tilføje, evt. har handlet pc hos tdc før.

Mvh   BThye
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er nogle OK specifikationer. AMD processorer er fine nok - det er kun spillere eller folk der kræver processorer med et bestemt instruktionssæt der går op i den slags.

jeg ville dog aldrig i livet købe noget der stod Acer på.. Hellere Lenovo..

/cs

jeg ville helt klart også vælge andet end ace. og når det ikke skal bruges til diverse vilde spil ville jeg nok også vælge at købe en computer hos elgiganten, tdc, osv.
hp til samme pris:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar/PAVP6110SC/hp-pavilion?Selected=Specifications#tProductTabcontent
Jeg ville lede efter noget med separat grafikkort..
f.eks denne hos data engros som du godt nok skal betale ekstra for at få samlet og få styresystem på men prisen lander nok på ca. det sammen

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den ser udmærket ud, til det du skal bruge den til :-)
Forstår ikke hvad i folk har imod Acer? Jeg har en bærbar, jeg har haft i 4 år, og den køre stadig uden problemer? Køre stadig med XP på den Gammel men, god computer.
Tilføjelse: Skal lige siges det er en bærbar, der er tale om her..
Det jeg har mod acer er alle de filer der skal kører på dem for de virker..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Prøv at kigge på det her http://fcomputer.dk/?show=system_show&sysid=3327
husk at tilvælg et oprativ system hvis du ikke har det i forvejen. (windows f.eks.)

Jacob
Hej jacob jeg var inde og kigge på de der føniks banditter, og det tiltaler mig meget, er de gode og handle med holder de hvad de lover osv. Ja de andre der er foreslået er da også fine nok men det virker nemmere på føniks hjemmeside.

Men hvad betyder windows installationsgebyr, så installere de det for mig eller hvordan???
Jeg har aldrig handlet hos føniks. jeg bygger selv min egen computere. det er den nemmeste måde at overskride budgettet på. føniks har da været der nogle år efterhånden. hvis de havde været helt i hegnet havde de nok ikke æret der idag. men prøv at undersøge dem. google, og cvr.dk er et par fornuftige stader at starte. husk altid at betale med dankort og kun købe over nettet. så er du bedre stillet.

du betaler for softwaren og et gebyr for at de installerer den. af princip syntes jeg at man selv skal installere alt software. det er vigtigt at man selv senere kan re installere svinet efter min mening. du skal have windows XP eller windows 7. vista er ikke velegnet til "husholdnings" computere. har man en computer der sparker røv så giver vista lige de sidste 20% ydelse i forhold til XP.

Jacob
En ganske udmærket side til at tjekke et firma er Trustpilot. Her får Føniks Computer en middelmådig karakter. Ikke at der behøver at være noget galt med firmaet, men det tyder på, at nogle personer har problemer med reklamationer/reparationer.

Jeg fandt nogle eksempler på computere under 4.000 kr. på edbpriser.dk, og der er da lidt at vælge imellem. Personligt ville jeg vælge en Fujitsu, idet der er nogle komponenter, som jeg ved virker godt for mig:
  • Pentium processor, som ikke bliver lige så varm som AMD
  • En hurtigere processor end TDCs model
  • En hurtige harddisk (7200 rpm)
Ellers kan den billigste også gøre det. Forhandleren får en okay karakter på Trustpilot. Maskinen har dog Linux præ-installeret - dette kan du selv ændre.

Men hvis du spørger mig, er jeg ikke bange for at købe en Acer. Jeg kender flere personer, som både har stationær og bærbar af Acer, og dem er der ikke problemer med. Selvfølgelig findes der personer, som har uheldige oplevelser med Acer (de positive hører man jo ikke til), men der er lige så mange problemer med Lenovo og HP. De mærker er ikke hvad de tidligere var. Lenovo er godt nok lidt bedre end de andre mærker, men regn ikke med IBM-kvalitet!

Det er stadig op til dig selv og dine mavefornemmelse.

Mvh.
Kim

Så længe det ikke er tunge 3d programmer der skal renderes eller eller tunge spil kan du såmænd købe lige den comp du ønsker hvis den er ny kan den sagtens dække jeres behov.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis