Findes adapter til radiator

Hejsa,

I mit hus, som er bygget i starten af 70'erne, sidder de gamle radiatorer. Alle har gamle termostater, som jeg gerne vil udskifte med nogle automatiske. Men jeg kan desværre ikke få tingene til at passe sammen.

De gamle termostater sidder fast med en omløber møtrik som er ca. 39mm i diameter. De nye termostater er ca. 40mm i diameter. Findes der en apapter, som kan "omforme" mine nuværrende ventiler så de passer til de nye termostater? Eller er jeg nødt til at skifte ventilen ud?, hvilket jeg nødigt vil!

Jeg har vedhæftet et billede af den gamle termostat, som er af typen HERZ.

Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Med venlig hilsen
Joakim
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Joakim

Har du fundet en løsning på problemet - jeg har nemlig samme problem, da jeg er kommet til at ødelægge to af mine gamle termostater. Den invendige diameter på "møtrikken" er 22mm.

Mvh
Thomas
Jeg udskifte 9 ventilerne på 3 timer.
Check om i kan bruge de gammel rør bøjninger der gjore vi , vi tappe vand af og lukke op ude på lokummet så vande kunne løbe frit der og skruet den bøjning af der gik ind i vores radiatorer , på med den nye ventil og bingo luft ud færdig.

i kan få nye ventiler i alle afskygninger vi skifte som sagt 9 med ventil og termostater 5 fast føler 4 med fjernføler og det hele løb op i 2100 kr ca i stumper
Øv øv mine termostater sidder foran på selve radiatoren, så det er ikke så let at komme til at skifte ventilen.

Mvh
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis