kadett c kan ikke koble ud?

Hej
jeg har et problem med min gamle kadett fra '78. jeg kan ikke skifte gear fordi at den ikke kan koble ordentligt ud. koblingspunktet har i al den tid jeg har haft den sat "langt nede" på pedalen, hvis det kan siges sådan, men en dag ville den slet ikke koble helt ud.
er der nogen ideer til hvad problemet er for jeg ville gerne snart lige have det lavet.

Hilsen Jonas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg husker har din bil mekanisk aktiveret kobling (i modsætning til hydraulisk) via et kabel. Der er en justeringsmulighed ude i motorrummet.
Det er ikke smart at køre videre med en dårligt fungerende kobling, da du så slider på syncromeshringene, og de er meget dyrere at reparere (udskifte).

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
1 - 2 cm over gulvet, er slet ikke nok. Det er alt for langt nede. Det skal være ca. halvvejs oppe den tager ved. Jeg mener også at der sidder en justerings adapter på kablet, og så prøv bare at justere det lidt op

 

jeg har lige været ude og lege nede under bilen og der sidder sådan en slagst spændemekanisme og jeg har nu spændt det sådan at den tager ved så langt oppe den kan men det er kun de der 1-2 cm over gulvet. men når jeg kobler ud kommer der en slags pivelyd nede fra under bilen, som om at koblingspladerne lige præcis snitter hinanden. hvad skal jeg gøre for at jeg kan få det ordentligt? nogen ideer?

hilsen Jonas
på nogen af de opel man kan godt skifte koblingsæt uden at pille af gearkasen så er det meget billigere .
kom og få det skiftet meget billigt.
www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

okay, men tror nu jeg prøver at lege lidt med det selv. det er ikke en bil jeg bruger i hverdagen, så jeg kan godt tåle at den står stille noget tid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis