Cirkulationssæt til Metro vandvarmer

Hej.

Jeg har købt et Cirkulationssæt til min 160l metrotherm vandvarmer. Sættet er magen til det her:
http://www.lavprisvvs.dk/shop/cirkulationssaet-til-metro-216455p.html

Jeg ved ikke hvordan det skal bruges. Jeg har fjernet proppen øverst i vandbeholderen. Nede i hullet er der gevind, som jeg skal skrue genvindstykket fra cirkulationssættet på. Skal man se proppe pex røret ned i vandbeholderen, og hvor langt? Skal det resterende rør mon bare skæres af nede ved nippple røret?

Jeg er godt klar over at det er min VVS'er der skal udføre denne del, men jeg skal lave en del udskæring før vi kan komme ned til hullet, og når jeg så er igang, er det nu en gang hurtigere lige selv at lave det. VVS'eren kan så få lov at montere pumpe mv.

Håber der er en der ved noget om denne, sikkert simple, operation.

Ole
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øh ! jeg sidder og spekulere på, hvorfor du skal have en cirkulations pumpe på vandvarmeren
Og så vil jeg iøvrigt anbefale at du lader din vvs mand klare resten, for det lyder ikke som om det er noget du ved ret meget om.

V.h.  Håndværkeren
Ja, altså jeg ved godt hvorfor der skal cirkulation på det varme brugsvand, men det er ligesom ikke mit spørgsmål. Mit spørgsmål går på hvordan det cirkulationssæt fra metrotherm skal monteres i varmtvandsbeholderen.

Hvis du ikke ved hvorfor man skal montere varmt vands cirkulation i første omgang, var du nok ikke den rigtige til at svare.
Men jeg ville jo gerne vide hvorfor der skal en sådan dims på, derfor spørger jeg dig
Det skal der for at man kan få det varme vand til at cirkulere. I mit tilfælde skal vandet cirkuleres til et opsamlingspunkt ca. 15 m fra beholderen. Ved at cirkulere sikre jeg at der er varmt vand i hanerne lige når de drejes, og jeg sparer derved vand, når jeg ikke behøver at lade det løbe for at få vandet varmt. Det er vist iøvrigt lovkrav med denne cirkulation idag.

Man kan så overveje hvor meget man sparer, idet der vil være et varmespild pga denne cirkulation. Dette har jeg så tænkt mig at minimere ved at have en timer sat til cikulationspumpen.
Så lærte jeg lidt mere i dag, tak skal du have.
Jeg skal på et tidspunkt have et nyt køkken, og her vil jeg lade montere en gennemstrøms vandvarmer, den har den fordel at den kun bruger strøm når der åbnes for vandet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis