Min Octavia

Hej til Jer alle.

Jeg er ejer af en Octavia GLX fra 1999 og som har fået  et problem som jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med.
Mit problem er, at når jeg sætter nøglen i tændningslåsen sker der dette at alle lamper lyser som de skal "nogle gange blinker den gule bil men så starter jeg forfra igen" og benzinmåleren gør udsving, og når jeg så starter motoren gør omdrejningstælleren udsving
for så at falde ned til nul .Nogle gange virker alt normalt  når jeg så har kørt et stykke tid falder speedometeret, omdrejningstælleren, benzinmåleren samt thermometeret ned på nul. Håber i kan hjælpe mig.
Medvenlig hilsen oluf.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du set efter løse forbindelser?
Hvis bilen ellers kører normalt mens den laver unoder med instrumenterne, er det et tegn på dårlige elforbindelser til disse.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ved ikke hvor en mekaniker ville starte... Og jeg kender ikke lige din bil, Men jeg ville starte i sikringsboksen / Styreboksen der hvor det er nemt at komme til...

Ellers er der kun den hårde vej ind til instrumentbordet:-(

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har "lidt" det samme problem med min vectra lige nu.

Din bil er så ny, at jeg tror den kører et "opstarts tjek" på alle tingene.Er det hele ikke iorden, vil den ikke gøre så du kan starte bilen.

Det der kan være skyld i at alle dine instrumenter går dårligt, kan være en dårlig stelforbindelse. Der sidder en stel forbindelse fra - polen til batteriet ned til moteren et sted. Og fra motoren ind til karosseriet. De er ikke særligt nemme at se på din bil, oppe fra da den er tæt pakket i motor rummet.

Men hvis du har mulighed for at komme under den, vil jeg næsten vædde med at den sidder på bagsiden af motoren.

- Mvh Peter

 

Har fået det samme problem !!! Fandt du en løsning ????  MVH Kim

Skoda Octavia 1997, 1,8 SLX SPØRGSMÅL : temp. tankmåler, speedometer samt omdrejningstæller falder til O ca. 5-10 sek. efter start, så er  det ligesom der kommer strøm engang imellem og  der kommer liv i instrumenterne et kort øjeblik !!!!! Det startede efter der blev skiftede tandrem. MVH Kim
Annonce
Prøv at søge i forummet www.vagcars.dk der er masser af råd at hente. Jeg mener at have set fejlen kureret ved at gennemgå alle lodninger i instrumenthuset. Det kræver en sikker hånd og en fin spids på loddekolben samt en del øvelse i lodning.

fase
Takker, så må man igang  med at lede.MVH Kim

Skoda Octavia 1997, 1,8 SLX SPØRGSMÅL : temp. tankmåler, speedometer samt omdrejningstæller falder til O ca. 5-10 sek. efter start, så er  det ligesom der kommer strøm engang imellem og  der kommer liv i instrumenterne et kort øjeblik !!!!! Det startede efter der blev skiftede tandrem. MVH Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis