Bukh DV10 - gear

Gearet til min Bukh DV 10 fra 1973 er begyndt at spilde olie. Det er nødvendigt at efterfylde for hver 5 timers drift.
Jeg kan ikke finde lækagen - men sumpen vidner om kraftigt spild. Kan nogen hjælpe ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej kli

Du skal huske på at når det hele kører så mindskes oliestanden i en sådan grad at den vise få lavt og når du så fylder efter ser det fint ud men...
Ca 15 - 20 min efter standsning af motor vil alt olie være kommet tilbage og derfor løber det så ud af overløbet

PS: Dette er tilfældet på en DV20 så sikkert det samme hos dig...

God Vind

Coaster Sejleren

Martin
Citat fra Paepcke

Hej kli

Du skal huske på at når det hele kører så mindskes oliestanden i en sådan grad at den vise få lavt og når du så fylder efter ser det fint ud men...
Ca 15 - 20 min efter standsning af motor vil alt olie være kommet tilbage og derfor løber det så ud af overløbet

PS: Dette er tilfældet på en DV20 så sikkert det samme hos dig...

God Vind
.
der er jo også den mulighed at pakdåsen på ind-eller udgående aksel er utæt på min er det lige nu indgående aksel, hvis pakdåse er stået af.rolleyes


ups. gammel tråd

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg har en bw 6 m30 står der på pladen der er ikke oil pind på den, det skulle være en dv 20,hopper ud af gear ved halv gas,så den skal ronoveres og kan derfor købes billi hvis der er nogen der mangler sådan en.har også tegninger og reservedel nr.på dv10
og dv 20
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis