Kvalitets bore-/skruemaskine

Hej alle,
Er blevet træt af alle de dårlige bore-/skruemaskiner, man i tidens løb, i ren nærighed, har stiftet bekendtskab med! Så ikke mere Powercraft, Falke og hvad de ellers hedder til mig!!
Jeg har set at en del tømrer går med Mikita.......så det er vel ikke værst??
Er faldet over følgende tilbud:

http://www.toolworld.dk/store.php?c...pointer=10 

Er det noget der dur??   Er batterierne Ok?? De gik efterhånden meget hurtig døde på alle de "Bilkamodeller", som jeg har haft.........og hvad med gear/ tandhjul.......er det holdbart nok??
Hvis ikke.........hvilke modeller af Mikita, skal jeg så gå efter???

Mvh.
Michael (ham der i arrigskab har kastet med boreskruemaskiner, der gik ham på nerverne)
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har et par Hilti der er godt brugte som jeg er fuldt ud tilfreds med! :-D

/cs

Er der nogen, der kan svare på mine spørgsmål vedr. Mikita ?
På forhånd tak
Michael L.
Den er ikke det bedste valg. makita'en har de gamle nimh batterier. dem skal du helst gå udenom hvis det kan lade sig gøre. jeg vil foreslå dig at købe en Dewalt med de nye 18 volt batterier. Så har du fordelen i at kunne købe alle 18 volts maskiner, fordi batterierne passer sammen. altså du kan bruge de nye batterier i de gamle maskiner og omvendt. du skal nok regne med at bruge 2500 hvis du vil have middel kvalitet

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Okay.........har Mikita ikke nogen med de gode batterier, som dem på Dewalten??
Tror altså at jeg vil have makita, da jeg kun har set det mærke hos de tømrer jeg er kommet om ved.... Dewalt bliver sgu da solgt i Jem & Fix ligesom Falke og Powercraft.....så da en Dewalt maskine i deres tilbudsavis for ikke ret lang tid siden..........Jeg har sgu ikke meget fidus til de maksiner som Jem & fux sælger ;-)
Michael L.
Annonce
jeg brugte en makita i et par dage, for et halvt år siden, i forbindelse med noget tagarbejde, det var nok ikke samme model som den du henviser til men den lignede den til forveksling,, den lå godt i håden og den var rimelig stærk. Det er selvfølgelig ikke meget grundlag for en beslutning,
makita har lavet nogle gode og brugervenlige maskiner her de sidste par år til prof. brug.
Så hvis jeg skulle ha ny batterimaskine og fandt et godt makita tilbud ville det ikke bekymre mig at slå til..
så var der nye og gamle batterier.. jeg har prøvet 3 forskellige maskiner med lithium batterier.. dewalt,bosh,milwaukee.. jeg er ikke imponeret over ydeevnen til gengæld irriteret over at de bare dør fra den ene skrue til den anden.. så mon ikke at de skal ha et par år mere til at udvikle batteriet...
men held og lykke i din jagt :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

jem og fix og harald skrammelborg har da også makita maskiner. men det er ligesom med dewalt. det er de gamle modeller og med betydeligt ringere batterier, det er nærmest 0,træls amperer.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg har aldrig nogen sinde set en Mikita maskine i Jem & Fix....og jeg har immervæk været i byggecenteret ret ofte...samt set i deres katalog hver uge, når det kom med posten!!
Mht. Harald Nyborg...så får jeg deres katalog tilsendt.......der optræder heller ikke nogen Mikita maskiner......så det er da yderst utroligt.....hvis Jem & fix i postnummer 7400 skulle have dem...??
Er der andre der har set Mikita i de butikker???!!
Michael
Måske skulle du lede efter mAkita maskiner...
Ja ok...kan godt se at Harald Nyborg har dem på deres online shop.....mAkita......men har aldrig set dem i deres katalog...og Jem og fix har ihvertfald aldrig haft dem.......Men ja......jeg skal jo lige være 100% sikker på hvad tingene hedder, når jeg leder;-) ......men makita logoet samt de karakteristiske blå farver får man jo aldrig galt i byen med......
Tak for indsparket Bent ;-)
Venligst Michael L.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8100&Grp=&n=10 (det er pisse træls at man ikke kan se, hvilken model det er)
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis