Netværk RJ45 dåser

Hej

Jeg vil have lavet et par kabelforbindelser og skal derfor have fundet nogle fornuftige indbygningsstik. Og nej, jeg vil ikke høre om det trådløse netværks store fordele, den snak har jeg allerede taget med mig selv...

De fås fra LK (Fuga), og det er nok dem jeg er mest tilbøjelig til at købe. Pænt og diskret.
Har I et bud på hvor man billigst finder 3 dåser med 2 stik i hver ??
Fuga eller et godt alternativ, som kan monteres i forfradåser i gipsvæg.

Mht montage af kabler: Kræver det specialværktøj ?

MVH Leo

MVH Leo

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Klik her.

Prisen kan du sikkert selv finde ud af at google på nettet.?

Kun perfekt er "godt nok"

Hej Leo,

Hvorfor enten, eller? Hvorfor ikke både, og?

Jeg har selv lavet fibernet - trådløs - og kabelnetværk i hele vores hus.

Trådløst er fint, hvis man lige skal slæbe laptopdyret med... men kabel er mest stabilt og hurtigst. Jeg ville gerne have begge dele, og med min gamle trådløse router, som jo også virker med kabel, har jeg nu begge dele i huset... dejligt. Men det bestemmer du jo selv

Tilbage til det du spørger om.
Hvis jeg nævner en pris på ca. 125 Kr. for 3 dåser med dobbeltstik, inkl. forsendelse... hvad siger du så?

Nå, men det var altså det jeg betalte for mine. De er købt på e-Bay.de. Annoncen er her:

http://cgi.ebay.de/CAT-5e-Aufputz-Unterputz-Dose-Netzwerkdose-Kombidose_W0QQitemZ200316354912QQcmdZViewItemQQptZDE_Computer_Peripherie_Netzwerk?hash=item2ea3c90160&_trksid=p3286.c0.m14#shId

Ja, man skal være medlem af e-Bay.... det er nemt.
Ja, du skal betale til et firma i Tyskland... nemt, jeg har gjort det hundredevis af gange.
Det kan gøres, ved at du tilmelder dig PayPal... det har jeg gjort... eller ved at du laver en EU overførsel fra din PC-bank til firmaet. Den koster 15 Kr. at lave.

I forhold til at købe danske stikdåser, sparer du flere hundrede kroner.

Du skal være opmærksom på, at du skal bruge et LSA værktøj til at patche (montere) kablerne (altså de enkelte ledninger). 
Og du skal bruge den rigtige farvekodning.

Jeg har uploadet 2 billeder.
1 der viser stikdåsen
2 der viser farvekodningen, det er den med pilen der er den mest anvendte, så den har jeg brugt.

Og så kører det bare.....

God fornøjelse med projektet...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

i jem og fix kan du købe kennington(eller hva de hedder) med 2x rj45 til en flad halvtresser de passer i en forfradåse, men er dog ikke så elegante som e.x. en LK Fuga med softline ramme.

synes dog de er noget kønnere end dem i ovenstående indlæg. og så spare du fragten. desuden er alt du skal bruge til at patche dem op, incl beskrivelse med i pakken.

Så sparede jeg kun 25 Kr, og en tur til Jem & Fix (+ 30 Kr.) denne gang, til gengæld brugte jeg ikke tid på det, men fik leveret til døren  med DHL.

Mange bække små...

Og Ziwe... fragten er med i de 125 Kr..... 1 dåse koster 21, 75 Kr. uden fragt.

Kønt eller ikke kønt... mine stikdåser sidder i hjørne tæt på fodpanelet, bag senge, TV, reoler osv.
Så for at se det kønne, bliver jeg nødt til at flytte disse ting


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
@ jbr: Jeg handler af og til på Ebay, så det er da en mulighed, men jeg havde nu ikke overvejet det til så lidt som det jeg her har gang i. Det lyder nu billigt, alene fragten er jo ofte omkring €10. Du har monteret stikkene i vægdåser, kan de ikke sættes i indmuringsdåser/forfra-dåser?
@ziwe: tak, jeg troede ikke at de også havde den slags...

MVH Leo

jeps og du sparede dåser som er med i dem du har brugt, men manden spurgte specifikt til stik der passede i forfradåser hvilket de der vist ikke gør med mindre man bruger en meget stor hammer .
Forfra eller bagfra dåser... sjovt som man kan ændre mening, hvis man kan spare lidt... sådan gik det for mig og jeg er godt tilfreds med resultatet skulle også bruge lidt mere end 3 dåser...

Men det er jo smag og behag, hvad man vil.

Hvis det skal monteres i en gipsvæg, er det da bare at undlade at sætte "huset" på, og så skære ud i gipsen...

Bestiller stort set alle reservedele til bil osv. i Tyskland... 40-50% billigere, samme kvalitet, eller bedre end det der udbydes af f.eks. Biltema, T.Hansen osv. Det sparede, er når fragten er betalt.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

tja jeg har selv brugt 12 af stikkene fra jem og fix, da jeg også synes at lk's var lidt pampre, men kan godt lide tanken at jeg har muligheden for at skifte til fuga når jeg vinder i lotto.
Ziwe, du har ikke ambitionerne i orden

Jeg satser på, at når jeg vinder i Lotto, skal jeg have nyt hus, (og dem der køber det nuværende får sgu´ de tyske dåser med i prisen),  Ferrari og skiftet min 33 år gamle Solus 24 sejlbåd ud med en ny 35 fods cruiser....

Jeg gider ikke kun vinde til 12 Fuga-dåser

Hvornår..... ja, men det bliver da på lørdag.... det har jeg sagt i mange år

Dreams...dreams...dreams

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis