2D Fræser ? hvor finder man en sådan

Hejsa
Jeg søger en 2D fræser eller lignende.

Jeg underviser pt på HTX og er kommet frem til at en 2D fræser vil være et godt alternativ til en tur over i teknisk skoles værksteder. De maskiner der findes derovre kræver noget mere uddanelse og viden end hvad vi har mulighed for at give dem på den korte tid der er til rådgihed.

Derfor  ville en simple 2D fræser være helt perfekt til at fremstille prototyper i og hvis vi så skulle have lavet lidt mere kompleks geometri/emner så må vi jo betale os fra det.

Jeg tænkte nemlig på en gammel penplotter hvor man skiftede pen'en ud med en dremel eller ligende. Også fordi at så ville blot kunne "printe" fra f.eks. AutoCad.

Jeg regner med at de materialer den skal benhandle er op til 32 mm i tykkels og vil typisk være træ, plexiglas eller ligende materialer

Jeg ved godt at jeg prøver at gøre noget mere simpelt end det måske er, men jeg ved ikke hvor simpelt det er, så her håber jeg at I Super Users og MasterMinds kan hjælpe.

PFT
Claus
Hejsa Jeg søger en 2D fræser eller lignende. Jeg... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

CAD er det program du bruger til at tegne det du vil lave

CAM er det program der laver din tegning om til værktøjsbaner og via en PP (postprocessor) videre til G-koder som er de koder der skal til for at styre din CNC

Controller programmet f.eks Mach3 er så det program der udføre dine G-koder og sender pulser til dit driverboard (f.eks CNChobby) som så igen driver din stepper og i sidste ende dit værktøj...

Børge


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis