Vento med Golf III motor koger vandet af

Hej jeg har lige lagt en brugt golf III 1,8 abs motor i min Vento .   Problemet er at den " koger " vandet af .    Jeg har skiftet termostat .   forsøgt at få luft ud ,  har set forskellige steder at man siger " skal luftes ud " ,,ok ,. men hvordan gør i det  ?  

Toppakning ?,  Topstykke ?    -  umiddelbart skulle det ikke være toppakningen /topstykke siger sælger ,  den har kørt ok indtil skift.  - jeg vil gerne tro ham , ok kan selvfølgelig være [script removed]Jørgen

JN

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at lufte den ud sætter du varme-apparatet inde i bilen til fuld varme så hvis der er noget luft i varmeapparatet kan det komme ud, lad blæseren være slukket. jeg plejer at skrue låget af vandbeholderen og så står den bare og kører til blæseren ude i motorrummet starter, giv den evt lidt konstant omdrejninger hvis du bliver utålmodig.

Tak Torben, men det har jeg prøvet ,,startet bilen op , går rimeligt ( bortset fra nogen " tikken " fra topstykket / ventiler ) , men så snart den bliver varm begynder det at koge i påfyldningsbeholderen og det bliver være og være , tilsidst sprøjter det / koger det bar ud - kan heller ikke få ventilatoren til at slå til ,,( sætter dog strøm til fra batteriet så den tvangskører ) , det sidste jeg prøvede var at tage den øverste køleslange af , den syntes uden vand ???,,, hvorimod der jo kommer kogende vand ud af motoren !,, nu har jeg siddet og gennempløjet nettet og fundet en del omkring " kogende Golf "... min kollega mener det absolut er topstykket , - jeg mistænker dog vandpumpen ,, fordi :
1) der skal vel komme vand ud af den tynde returslange uanset om der er noget galt med topstykket ?
2) der bør være cirkulation gennem køleren ( har allerede sat ny termostat i ) også selvom toppakning skulle være røget ?

hvad siger du Torben , og gerne også andre der har erfaringer med dette. - Modsat er motoren defekt , ja så skal i få adressen hvor i absolut ikke skal købe reservedele !!!!!!!!...dog igen , jeg stoler på folk indtil det modsatte er bevist.
Jørgen

JN

Har selv tidligere haft et lignende problem med en Mazda 626.

Dengang var det vandpumpen. Du kan checke vandpumpen, ved at fjerne et par liter kølervæske, afmontere termostaten og starte motoren kortvarigt. Der skal så sprøjte kølervæske ud, der hvor termostaten sad. Hvis det ikke sker, er impelleren eller vingerne væk i pumpen, og den skal udskiftes. Hold børn, dyr og andre væk fra området omkring motoren, når du laver dette. Ellers kan man jo blive ramt af kølervæske.

Det med blæseren er nok din termokontakt eller dit relæ der ikke fungerer. Jeg går ud fra, at du har checket sikringerne

Hvis du har mistanke om, at det er inden i motoren, at problemet ligger, kan du jo lige skrue oliedækslet af, og checke hvordan det ser ud indvendigt. Er der en olie-mælkeagtig substans på dette, har du virkelig et problem med motoren. Det kommer ved en blanding af olie og vand.

Ovennævnte udføres naturligvis på eget ansvar...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis