CNC fræser hvem har og vil hjælpe?

Hej jeg søger en der har en cnc fræser der kan håndtere pænt store MDF eller HDF plader
gerne 244*122 jeg skal have lavet mig en ny racerbane i moduler ala den på billedet
og vil gerne prøve at få det lidt billigere ved selv at deltage i programmering mm. fremfor at bestille den færdig i udlandet.
http://www.acslot.com/images/fotos/...84.JPG

Keld, Racefun, Albertslund
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste store maskiner er beregnet til plasma - der er ikke meget belastning på den type maskiner.
Det kræver rigtig mange penge at lave så stor en fræser stabil. Der er nok ikke mange hobbyfolk der har sådan en.

Hvis jeg var dig vil jeg købe en stiksav, tegne et par streger og skære det ud, eller få skåret de lige baner på mål i f.eks Silvan og selv skære resten.

Det var ikke meget hjælp, men det er nok den billigste måde.

Mvh Adam
Hej Adam, nu kan man ikke save en 3 mm bred og 8 mm dyb rille med en stiksav, det kræver en fræser, og jeg har bygget flere baner selv så jeg ved godt vad det er der skal til, problemet er at rillerne skal være mm præcise. og der skal være flere forskellige, ligesom cirkler skal være ordentlige, noget der er ret svært med en håndholdt overfræser.
Så det er ikke noget der kan laves i hånden og slet ikke hvis man skal udvikle det til egenlig produktion.

Nogle der ved hvor der findes en stor stabil fræser i kbh. området?

Keld, Racefun, Albertslund
Hi Racefun

Jeg har de programmer der skal bruges og en maskine der kan tage hele plader 122 x 244 og som kan arbejde inden for de tolerancer du nævner
Jeg bor godt nok i det nordlige Danmark, men der køre da fragt mænd til Kbh hverdag.
Køber jeg pladen så skal den jo kun flyttes én vej. send mig en mail på "diverse at woodsign.dk" så finder vi en løsning

Hilsen Børge

Kig evt. her: http://www.youtube.com/watch?v=VsJ100WWZn8&feature=player_embedded#t=94

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis